Announcement

Collapse
No announcement yet.

3DX fra foamyfactory.com

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3DX fra foamyfactory.com

    Fikk endelig testa den. 3*hitec hs55, hitec feather, axi 2212/34 motor, mm1210 kontroller og 3*lipoly 700 mah.

    Fløy fint men litt dårlig fres. Brukte 11*4,7. Skal teste med 11*3,8. Har ikke fått veid den fordi vekta er fri for strøm, men veier litt over 300 gr tror jeg

  • #2
    I følge denne tabellen : 404 Not Found skal du faktisk ha på den ideelle propellen for max drakraft..... 11x3,8 skal gi 85 gram mindre i drakraft.. teoretisk, og hvis det er APC SlowFly du bruker.
    Dårlig fres?? Min Nippo gir bare drøyt halvparten og hoovrer på ca. halv gass.... i en Vertigo på 275 gram! Og går rett til himmels på fullt. Har du satt opp regulatoren til soft eller hard?
    Nettopp landet etter en etterjobb-flight på 15 minutter med splitter nye 700 LiPo.. til en vanvittig lav pris!! Sjekk her: http://www.celtic-griffin.com/ under accessories... 190,- NOK!!
    Litt over 300 gram.. høres ut som den er en anelse for tung...?
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg skal endelig også begynne å lage en i morgen!

      Er det noe jeg bør være opmerksom på under byging?
      Har tenkt å bruke samme servoer og mottaker som deg, men GWS EPS 350C (6,6:1) motor med 12x6 prop. og GWS ICS 100 regulator. (Siden jeg har alt utstyret liggende).
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        Annbefalinger som har kommet fram på forumet på rcgroups er å øke ballanserorene med 10mm ytterst og 20mm innerst (vet ikke om dette er med på de nyeste tegningene, men jeg tror det)
        For å få fine kutt i Depron bør du ha en skarp kniv og ta mange kutt (ikke presse!)
        Det viktigste er å få kuttet der vingen og halen skal igjennom rett (Jeg brukte Dremel med 6mm fres)
        What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

        Comment


        • #5
          Ja, som Kekar sier: en fres er herlig å bruke. Jeg har en Proxxon drill/fres (àla Dremel) som jeg har kjøpt Proxxon sin overfres-holder til. Dessuten et godt utvalg av små freser fra bittesmå notfreser til hulkiler osv.
          Men ikkeno must for å bygge, er vel bare ei unnskyldning for å kjøpe mere verktøy-goodies...
          Skarp kniv er nok det viktigste som nevnt. Forsiktig med lakkbruken, utrolig hvor mye 30 gram fra eller til har å si på disse flyene.

          Noen som har funnet geniale måter å hengsle rorene på??

          Skal lage pull-pull overføringer til sideroret på min neste Vertigo: med fiske som hobby oppdaget jeg noe som heter "fly-wire", en type sene som er uhyre tynn og ikke strekker seg i det hele tatt (Beregnet på å kaste 5-grams spinnere 100 meter og gi god tilbakemelding under fisket)

          Depron er genialt.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Kom med feil opplysninger. Bytta om der jeg skrev om propellene. Brukte først 11*3,8 men har bytta til 11*4,7. Med denne propellen gikk den mye mye bedre. Må nevnes at den ikke ble testa under ideelle forhold. -12 grader og vind. Har ingen steder å fly inne her.

            Byggetips. Bruke noe som er vinkelrett hvis du skal måle opp 90 grader. Da jeg skulle lime fast haleroret brukte jeg noe som jeg trodde var vinkelrett for å få den rett i forhold til kroppen. Oppdaga etter at limen var tørr at den kanskje ikke var helt vinkelrett likevel

            Comment


            • #7
              Hvor kan man egentlig kjøpe depron?

              Comment


              • #8
                Noen som har funnet geniale måter å hengsle rorene på??
                Når pappa og meg bygget ett 3D fly i depron brukte vi 3mm depron som vi la ett spesielt pappir på så brettet vi kanten over slik at det ble 6mm tykt og arket lå klemt mellom to lag 3mm. Ikke så lett å forklare.
                Kan kanskje legge ved ett bilde senere.


                Originally posted by ostnik
                Hvor kan man egentlig kjøpe depron?
                I de fleste gulv butikker. (Tror også noen hobbybutikker har det).
                Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                er der ingen der kender dem.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by joo
                  Noen som har funnet geniale måter å hengsle rorene på??
                  Det enkleste er å bruke teip, men ser på rcgroups att det er mange som bruker floppy disk!
                  Ellers er også mikro hengsler mulig. Men husk vekt

                  Originally posted by ostnik
                  Hvor kan man egentlig kjøpe depron?
                  Gå inn på Gulesider.no - Oppdag nærheten. og se etter elektro grossister i området der du bor.
                  Deretter er det bare å begynne å ringe rundt (De kan skaffe/har på lager hvit/svart depron på 3 og 6 mm)
                  What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                  Comment


                  • #10
                    Floppy disk? Må jeg installere et drive? Skjønte hva du mente, bare å slakte en diskett og klippe hengsler. Skal prøve det.
                    Det viser seg at ikke alle sitter inne med den hvite depronen så den kan være vanskelig å skaffe. Depron er jo et materiale som brukes under varmekabler i utgangspunktet...
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Har du brukt CA- hengsler jarle? Synes det fungerer bra sammen med UHU, men finnes kanskje lettere alternativer ?
                      ____________________________
                      Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                      Comment


                      • #12
                        Nei Affa, har ikke prøvd annet enn tape til hengsler på depron ennå. Men; skal lage en "fresestyringsinnretning for å felle inn 2mm rundstav på endene, slipe rundt den etter herding og så sy på rorene rundt staven med vanlig sytråd
                        Har sydd en del ror fast på små modeller i balsa før, og på Pingo-en min har jeg sydd sammen to lag Oracover som hengsler, fungerer særdeles bra.
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          På min har jeg skjert ut alle delene, men når jeg skulle bestille motor (GWS-EPS 350C (6,6:1)) bestilte de 370 istedet for; er det samme motor?
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #14
                            Godt spørsmål Flue... Jeg skulle bestille 350 sjøl, men under "350"-bolken var det bare 370 å få. Regner med at det er ganske likt...
                            Nå har jeg forsøkt med innfelte 2mm furustaver og sying av rorene; ble meeget bra
                            Begynte på 3DX i går, skal laminere 3mm depron og sjekke vektøkningen av det.
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Omtrent slik ble 3DX'en seende ut.
                              Man ser litt av en ultimate biplane på bildet men det ble aldri fullført.
                              Har nå bygd en Extra 300 fra foamyfactory.com. Skal flytte alt utstyr over fra 3DX'en.
                              Attached Files

                              Comment

                              Working...
                              X