Announcement

Collapse
No announcement yet.

modellflyklubber i oslo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • modellflyklubber i oslo

    Skal flytte til Oslo i April. Lurer på om det er mange modellflyklubber i Oslo og hva de forskjellige driver med. Hvordan er det med parkfly/små elektrofly. Hvor kan man fly dem.
    Er ganske så fersk i gamet. Har bare flydd litt seilfly/flyvende vinge før jeg gikk over til Jupiter som jeg kjøpte brukt. Har akkurat bygget meg en 3DX fra foamyfactory som bare er testet 2 ggr i -11 grader og vind. Har bare flydd på egenhånd før. Er det noen aktivitet på innendørsfronten?

  • #2
    Du har Vingtor som jeg er medlemm i - den har flystripe i Kroer ca 45 km sør for Oslo. Vingtor har egen hjemmeside som du kan besøke ved å logge deg inn på 404 Not Found eller så har du Bærum Modellflyklubb hvis du bor på vestkandten av Oslo. Det er også en modellflyklubb i Skedsmo hvis du bor i Oslo nord-øst. Ellers så vet jeg at en del bruker Ekebergsletta for park flyers så møter man opp der på en lørdag/søndag eller på ettermiddagen vil du nok møte andre med samme hobby.

    Velkommen til Oslo
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

    Comment


    • #3
      Når det gjelder elektro, seilfly og innendørsflyging, ta kontakt med cirrus. Cirrus RC Flyklubb – Norges største og mest aktive klubb, innen RC-seil og elektro. Klubben er medlem av Norges Luftsportsforbund (NLF) som igjen er medlem av Fèdèration Aèronautique Internationale, FAI. Gjennom NLF er Cirrus RC Flyklubb også medlem av Norges Idrettsforbund og Olympiske Komite.

      De flyr alt av el og seil på et flott anlegg på Spydeberg, og dirver med små-elektro på Ekeberg.

      Velkommen til hovedstaden.
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Du har Phoenix RC Club som ligger på Sørumsand..
        Vi flyr hele året, har fin klubbhytte med varme, flott stripe.
        ca 30 min å kjøre fra Oslo (nordover mot gardermoen), men det er verd det. Se kart på siden vår.

        Vi flyr mandag til søndag.. Vi starter ikke motorene før 12 på søndager og helligdager (gjelder ikke elektro), ellers flyr vi oftest fra 10 tiden og ut til det blir mørkt. Veldig bra sosialt, med grilling og morro.

        Se: Phoenix RC Club for mer info.
        Med vennlig hilsen / Best Regards
        Freddy Ulvseth
        http://freddy.ulven.com/rc

        Comment


        • #5
          Väldigt många bra alternativ här!

          Det är så väldigt svårt att välja! Kan någon komma med goda råd
          Eller har man någon form för rabatt om man går med i flera klubbar?
          (bara $ till förbundet 1 gång?).

          Bor på Frogner men ska börja Pendla till Moss.
          Flyger på Oslo Flygklubb från Kjeller.
          Med den situationen så borde det vara 3 klubbar som är aktuella.
          Den som ligger mot Gardemoen för att jag ändå flyger "vanligt" från Kjeller.
          Vingtor som kan bli ett naturligt stopp från Moss på väg hem från jobb (hur långt uppskattningsvis ligger stripan från E6 i tid?).
          Eller Bärum som borde vara det närmaste hemmifrån.

          Fördelen med Phoenix är ju "årent runt" flygning samt flygning på Söndagar. Vingtor för att det ligger på vägen "hem från jobb" och Bärum för helgerna, men de har också stängt på Söndagar...

          Jobbigt nu
          MFK Blue Max
          www.mfkbluemax.com

          Comment


          • #6
            flyklubb i moss

            Vingtor burde være et godt alternativ for deg i og med at du skal pendel til moss. Stripa er veldig fin og det er et stort å åpent landskap som egner seg godt til flygning. Eneste jeg har å utsette er at det ikke er lov å fly på søndager, naturlig nok på grunn av støy.

            Ellers finnes det en klubb rett uten for Moss.

            404 Not Found

            Der startet og endte mitt første glow motor fly. Jeg er ikke sikker på om de har flygning på søndager eller ikke.
            Torgeir K. Haugstad

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jippe
              Fördelen med Phoenix är ju "årent runt" flygning samt flygning på Söndagar. Vingtor för att det ligger på vägen "hem från jobb" och Bärum för helgerna, men de har också stängt på Söndagar...

              Jobbigt nu
              Jeg valgte klubb der jeg kunne fly også på søndager.. dette på grunn av det er mest lørdager og søndager jeg har sjangs til å fly..
              Har ikke 8-16 jobb, men en "8 - til-du-er-ferdig-jobb". Og da kan det fort bli 18-19-20 tiden før enn er hjemme..
              Kjipt om en bare fikk fly på lørdagen da..

              For å komme til oss så kjører du mot Sørumsand (svinger av E6 ved stovner ca)..
              Med vennlig hilsen / Best Regards
              Freddy Ulvseth
              http://freddy.ulven.com/rc

              Comment

              Working...
              X