Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bøyd Sideror!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bøyd Sideror!

    Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at et av siderorene på nybegynner byggesettet mitt (PT 40) var fullstendig bøyd. Jeg prøvde å sette roret i press over natta, men det hadde ingen effekt. Er det noen andre metoder jeg kan prøve?

  • #2
    Det beste er å lage et nytt...
    Hvis du vil berge det er dette verdt et forsøk: fukt det i vaarmt vann(evt i dampen over kokende vann), legg det i press over natta og sjekk om det kan brukes.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Re: Bøyd Sideror!

      Originally posted by heavy
      Jeg oppdaget til min store forskrekkelse at et av siderorene på nybegynner byggesettet mitt (PT 40) var fullstendig bøyd. Jeg prøvde å sette roret i press over natta, men det hadde ingen effekt. Er det noen andre metoder jeg kan prøve?
      Var det bøyd når du fikk det? Jeg har nemlig bestilt et PT-20 byggesett...
      Mvh
      Geir-Tore Lindsve

      Comment


      • #4
        Ja det var bøyd når jeg fikk det. Har ikke hatt noen andre problemer med byggesettet. Kvaliteten har vært svært god unntatt det ene sideroret.

        Comment


        • #5
          Får ta en titt på det når det kommer. Men det ser ut til at det tar særdeles lang tid før Norwegian Modellers får pakkene sine ut fra lager. Nå har bestillingen min ligget inne i snart en uke, og den står fremdeles som "Under arbeid" på webshopen deres.

          Har du fått fikset sideroret? Funket rådet til joo?
          Mvh
          Geir-Tore Lindsve

          Comment


          • #6
            Jobber med saken. Håper jeg slepper å lage et nytt siden dette er mitt første fly.

            Comment


            • #7
              Du er ikke den eneste som har ventet lenge på ting i fra NM.De brukte over 2 uker på 3 micro servoer jeg hadde bestilt Og den ene etter den andre Solskinsdagen kom og gikk uten at jeg fikk fly.Snufs.Tok meg to dager å få i fra Tronds Webshop..

              En kamerat av meg hadde en PT 20 tidligere og den var visst grei å fly- Så da vet dere det.
              Alt som går opp, kommer ned igjen.

              Comment


              • #8
                Hvis sideroret fortsatt er bøyd etter at du har brukt joos metode kan du prøve en gang til med en liten modofikasjon; legg det i press så det er bøyd like mye motsatt vei som den opprinnelige bøyen. Jeg har vært nødt til å gjøre det med noen gjenstridige deler.
                Mvh
                Gunnar Børseth

                I might not be very good, but I'm fun to watch.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by myhreoe
                  Du er ikke den eneste som har ventet lenge på ting i fra NM.De brukte over 2 uker på 3 micro servoer jeg hadde bestilt Og den ene etter den andre Solskinsdagen kom og gikk uten at jeg fikk fly.Snufs.Tok meg to dager å få i fra Tronds Webshop..
                  Ey...det er jo nesten det samme som jeg har opplevd. Som nevnt har det tatt svært lang tid fra NM, men de påstår at pakken er sent nå. Har derimot ikke fått noe referansenr for forsendelsen så jeg får ikke sporet den. Men den har ihvertfall blitt endret til "Levert"...
                  Og jeg bestilte Eclipsen fra Tronds hobby dagen etterpå, og den får jeg i morgen. Ble sendt av Trond med en gang. Den har kommet til Trondheim i formiddag. Grunnen til sen levering der er Posten. Tok jo 3 dager bare fra Straume til Bergen...

                  Originally posted by myhreoe
                  En kamerat av meg hadde en PT 20 tidligere og den var visst grei å fly- Så da vet dere det.
                  Flott. Foreløpig har jeg derimot problemer nok med å lære meg forskjellen på venstre og høyre i FMS
                  Mvh
                  Geir-Tore Lindsve

                  Comment

                  Working...
                  X