Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoer og kaldt vær

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoer og kaldt vær

    Skulle ut å hovre helien litt på lørdag men det viste seg at servoene mine,sanwa srm102 ikke tålte 8-10 minus.De går som i sirup.Er det noen andre som har erfart dette?Mulige løsninger!?
    Align T-Rex 700
    Align T-Rex 250
    Hangar 9 Sundowner
    Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
    Dynam Extra 330
    Vmar Easy 3d,TT pro 46
    ARC Cessna Cardinal
    Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
    CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
    GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)


    ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

  • #2
    Uten å starte en heftig diskusjon rundt merker o.l. så har jeg hatt store problemer med Hitec servoer i kuldegrader... Det ble sagt at potmeterne ikke tålte kulda, og strengt tatt, det står det vel i instruksjonen også(??).
    Ingen servoer er vel spec'et for norske forhold hva kulde angår??

    At servoene går sakte kan ha vel så mye med batteriet å gjøre. Jeg er ingen rev der, men har hørt at NiMh ikke oppfører seg så bra i kulda. Det er en av grunnene til at jeg ALLTID lader fly og sender rett før jeg drar for å fly. Større fly lader jeg mellom hver flight..

    Det eneste jeg kjenner til Sanwa er noen gamle greier som står i et fly til en jeg driver å lærer opp... De går som i sirup uansett (Tror de er fra tidlig '80-tall eller noe )
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

    Comment


    • #3
      Kalde NiMh gir lav spenning. De må over 20°C for å trives. Sørg for å holde batteriene varme før bruk, og pakk dem inn slik at de ikke kjøles under flyging.
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment


      • #4
        Jeg bruker et ekstra sett med NiCd-batterier som brukes på vintertid...

        At det er noe dårligere kapasitet på de er prisen jeg betaler for å få høyere strømtrekk i kulda...
        Då får jeg heller lade litt oftere...

        Comment

        Working...
        X