Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sitter å utformer tegninger til en Fieldbox konstruksjon

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sitter å utformer tegninger til en Fieldbox konstruksjon

    ..og jeg lurer på om dere synes denne ser ok ut. Jeg jobber med en tett box som har et lokk som må åpnes. I looket blir det plass til propeller i en smart festeannordning mm. Resten ser dere vel selv... Jeg har foreløpig kun tegnet opp boksen sett for i fra.

    Som tidligere nevn vil jeg utarbeide fulle tegninger, med kappliste mm. man enkelt leverer på høvleriet (og får delene utskjært tilbake). Så kommer jeg til å bygge boksen og skrive en guide/konstruksjonsartikkel om det.
    Attached Files

  • #2
    Så ikke dum ut nei. Hva er dybden? Blir der en tegning sett ovenfra slik at vi ser layouten i boksen litt bedre (med tanke på plassering av eventuelt power panel ol.)?
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Den va'kke dum
      Jeg må få meg en field-box. Har bare noen kofferter og det funker ikke spesielt bra. Likte ideen med tett lokk.
      Mvh

      Olav Lund

      Comment


      • #4
        Den ser bra ut Klaus.
        Det er veldig praktisk med lokk til å legge radio/starter på. Spesielt om vinteren. Jeg har lokk på min men jeg lagde ikke kassa fra "skratsj"...

        Side ikke funnet - Webhuset
        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #5
          Ser fornuftig ut det der!
          Skal handtaket kunne legges ned?
          På min gamle "Pilot" field-box er det laget til et stativ/vogge til flyet som kan trees på sidevangene til håndtaket, er det en ide å ha?
          Strømuttak til 12 Volt på siden?
          Ser for meg at jeg kan ile til med fresene mine snart.....
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Tegning er oppdatert (første innlegg), nå er første revisjon snart klar.

            Det skal komme frem dybde og hvordan den/prisippet er tenkt, mye etter samme lest som de gode gamle Pilot-boxene. Når jeg er ferdig med plassering mm. kan vi diskutere om målene og utformingen er bra nok. Slik at jeg slipper å få skjært ut deler til ingen nytte..

            På min gamle "Pilot" field-box er det laget til et stativ/vogge til flyet som kan trees på sidevangene til håndtaket, er det en ide å ha?

            Skal handtaket kunne legges ned?
            Jepp, helt klart. Jeg har brukt et slik system for mine mindre dogfight fly og der er et must!
            Jepp, håndtaket skal kunne legges ned.

            Hva er dybden? Blir der en tegning sett ovenfra slik at vi ser layouten i boksen litt bedre (med tanke på plassering av eventuelt power panel ol.)?
            Dybden er påskrevet nå, jeg skal jobbe videre med den slik at plassering av panel mm. kommer bedre frem.

            Comment


            • #7
              Så bra ut Klaus!

              Går det an å "brette" ned lokket slik at det kan brukes som arbeidsbord, eller oppbevaring av verktøy, skruer o.l. slik at de ikke havner i gresset??

              Du får gi beskjed dersom du ønsker å få laget en full 3D modell... Da kan jeg legge ut alle delene til kapping som du ønsker...
              Man kan også se hvordan den blir seenes ut "live"
              Audun Thinn
              Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

              Comment


              • #8
                Originally posted by Thinnthinn
                Går det an å "brette" ned lokket slik at det kan brukes som arbeidsbord, eller oppbevaring av verktøy, skruer o.l. slik at de ikke havner i gresset?
                Hvordan tenker du det? Da må man på en eller annen måte finne en måte å få det til å ligge/stå vannrett. Kanskje med en ståttestav eller no. Skal tenke litt mer på det

                Originally posted by Thinnthinn
                Du får gi beskjed dersom du ønsker å få laget en full 3D modell... Da kan jeg legge ut alle delene til kapping som du ønsker...
                Man kan også se hvordan den blir seenes ut "live"
                Jeg trenger ikke 3D for å få ut kappliste, men det er jo genialt å få den modelert for å se hvordan den blir seenes ut. Jeg tar kontakt når jeg har endelig arbeidstegning mm.

                Lurer på om jeg skal gjøre den 5 cm. høyere slik at den ikke er like høy som dyp (sett forfra).

                Comment


                • #9
                  Hei igjen..
                  Kastet meg på modelleringen her en kveld bare for å vise en mulighet til å få en arbeidsplate av lokket. Bilde sier mer enn tusen ord...
                  Dette er egentlig bare kassen til Klaus uten handtak. Kun ment for å vise lokket
                  Attached Files
                  Audun Thinn
                  Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                  Comment


                  • #10
                    Helt supert! Det var noe slikt jeg også så for meg. Evt. så kan man dele lokke på midten slik at det åpnes til hver sin side.

                    T. har du noen forslag til evt. en ny revisjon? Jeg driver også å sjekker litt opp hva utstansing av materialer koster. Ultramicro kan gjøre dette, men det er for dyrt hvis kun en skal lev. så jeg prøver å få til en pakke-løsning etc. levert som er ModellflyNytt fieldbox med logo inngravert etc.

                    Ny revisjon lastet opp, 04. Se beskrivelse i første innlegg.

                    Comment

                    Working...
                    X