Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trenger litt hjelp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trenger litt hjelp.

    Var ute for å teste Feriasen, ladet batteriet,satt det inn, testet at motoren gikk, og kastet det ut i luften. etter ca 1 min. stoppet motoren, var da ca 10 meter oppe, dro da av trottle og ga full gass igjen, da stertet motoren igjen, men den stoppet etter en liten stund.
    Prøvde å lade batteriet noen ganger, men med samme resultat (det ble med andre ord en del deadsticklandinger på meg).

    Det glemte jeg nesten, motoren er en gearet speed 400, proppellen er 9*6, batteriet sanyo 500 ar (7 cell), og fartsregulatoren er en Com pro tmm 0810.

    Kan noen hjelpe?

  • #2
    Det samme har skjedd med meg, men med GWS regulator og motor.
    Jeg tror problemet var at en ledning på batteriet var røket. Dra litt i dem og se. Det kan også være at du må bytte motor.
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Ikke gi full gass etter at du har dratt av gassen. Gi bare halv gass ei stund og se om du etterhvert kan gi på mer. Hender meg stadig vekk når det er kaldt ute, senest i dag. -5 og LiPo...
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Hmmm....500 AR burde tåle temperaturen, med mindre det er bikkjekaldt (under 15 kalde)....

        Sjekk batteripakken for brudd mellom cellene. Og ledninger, kontakter. Sjekk også regulator. Sett på motoren og vri, bøy og rist. Jeg opplevde også slikt, da var det brudd mellom to celler. Funket fint i et halvt minuttmen så ble motstanden for stor = lav spenning = motorkutt.
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #5
          Regulatoren din er laget for max 8 ampere kontinuerlig, det er i minste laget for en 400 motor. Den virker en liten stund før den blir for varm og shutter ned.
          Til en 400 motor bør du ha en regulator som tåler minst 15A.
          Alternativt kan du sette på en mindre propell, men da blir det jo ikke mye futt...

          Comment


          • #6
            Detta är nog för enkelt för dig men det som faktiskt hände mig vid liknande problem var:
            - Jag hade inte skruvat fast alla "förmonterade" skruvar på medföljande motor och övergång. Det som hände var att vid stigning så åkte "kuggen ur/bakover" och vid planflygning/mindre gas så låg den rätt.
            Pinsamt är bara förnamnet.
            MFK Blue Max
            www.mfkbluemax.com

            Comment


            • #7
              Det enkle er ofte det rette
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X