Announcement

Collapse
No announcement yet.

Joystick

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Joystick

    For tiden sparer jeg til min første radio, og går muligens for den siste til JR. X-2610, altså. I mellomtiden hadde det idmidlertid vært greit å komme i gang med simulatorflyging, og lurer derfor på: finns det noen rimelige joysticker på markedet egnet for slik bruk? har sett et innlegg fra en fyr som hadde fiksa egen ved å skru på stikker på en vanlig gamepad. er det alt som må gjøres for å få den til å operere som radio i henhold til fms? et eller annet kretskort og loddestyr? helg.... trang til forlystels.

  • #2
    Jeg kjøpte to like, billige (98,- stk.) joysticker på Biltema som pappa lagde en kontroll av. Han tok av håndtaket og limte joystickene sammen. Så måtte han koble noe ledninger til. (Vi brukte ikke noe annet utstyr enn det som "fulgte med", bortsett fra lodd og tapetkniv. PM meg hvis du lurer på noe siden denne forklaringen ikke var god.
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      Jeg brukte/bruker en gamepad med to stikker når jeg flyr simulator. Blir jo ikke helt den samme stikkefølelsen som på en ordentlig radio men det fungerer egentlig helt greit. Eneste ulempen med min gamepade er at man ikke kan skru vekk dekselet som sitter rundt fjære til "throttlestikka" så når man slipper den hopper den til midtstilling.

      Comment

      Working...
      X