Announcement

Collapse
No announcement yet.

JR eller Futaba

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JR eller Futaba

    Hei, jeg er en nybegynner i helikopter verdenen. Men har funnet ut at dette vil jeg satse på.
    Har en Hitec Eclipse radio som jeg har brukt fram til nå, men nå har jeg bestemt meg for å kjøpe en ny radio. Har også tenkt at det er like lurt å plukke høyt fra hyllen med engang, i stedet for og må bytte ut igjen om ikke lenge.

    Så da har jeg kommet fram til 2 radioer. Enten blir det JR 10X eller Futaba 9Z W2C. Men vet ikke hvem av disse jeg burde velge.
    Vet noen om Futaba virker samens med JR servoer (har digitale JR servoer i helikopteret.)

    Har noen her gode råd til hvilken radio jeg burde velge?


    På forhånd takk.

  • #2
    Det må jeg si. Hoppet fra Hitec til JR 10X eller Futaba 9Z er et lite stykke

    Når det gjelder hvilken av de to radioene du bør velge må jeg si at det er nesten det samme hvem. Begge er toppradioer med det meste av muligheter. Det bunner vel egentelig ut i at det er en smakssak etter min mening. Selv har jeg en JR 10X og har kun positive ting å si om den.

    Du kan lese min omtale av den her:
    (MFN) ModellflyNytt.no

    Når det gjelder servoene går de omhverandre. Jeg har JR servoer på rotorhodet, Futaba gyro og Futaba servo på thottelen. Den kombinasjonen fungerer utmerket.

    Lykke til med valg av radio.
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Hvorfor ikke kjøpe Multiplex? Går selv å sikler etter en evo.7, selv om jeg har mest lyst på evo 12, men den blir desverre litt dyr for meg.

      Comment


      • #4
        Originally posted by ostnik
        Hvorfor ikke kjøpe Multiplex? Går selv å sikler etter en evo.7, selv om jeg har mest lyst på evo 12, men den blir desverre litt dyr for meg.