Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mottaker, servo mm til Woody?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mottaker, servo mm til Woody?

    Som jeg allerede har nevnt ble stevnet i Ekeberghallen dyrt for en svak sjel!

    Trenger nå noen råd om hvilke mottaker, servoer og regulator som er å anbefale. Ser av tidligere diskusjoner på forumet at Hitec Feather rx har for dårlig rekkevidde.

    Ønsker også en tilbakemelding på valg av batterier (li-po kontra andre).
    Her tenker jeg meg mulighet for å lade via uttaket til starteren på field-boxen.

    Alle innspill mottas med takk
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Re: Mottaker, servo mm til Woody?

    Originally posted by Superstar40
    Som jeg allerede har nevnt ble stevnet i Ekeberghallen dyrt for en svak sjel!
    Her tenker jeg meg mulighet for å lade via uttaket til starteren på field-boxen.
    Puh!!! godt å høre at det ikke er bare jeg som har svak sjel.

    hva mener du med det???

    Comment


    • #3
      Vedrørende laderen tenkte jeg en som både kan lade batterier til elektro fly og rx/tx batteripakke via uttaket til starteren. (12v)
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Av mottakere i lite format er det Schulse 435 jeg hører mest skryt om. Jeg bruker selv en Electron fra Hitec, men liker den ikke... Har nettopp kjøpt en ny MPX Pico som har samme vekt som Schulse men noe dårligere rekkevidde. 435 er fullrange.

        Hitec HS-55 servoer brukes av mange, jeg har selv et lite dusin av dem og de virker OK. Imidlertid vil jeg selv gå over til Waypoint-servoer i el-flyene mine etterhvert som behovene dukker opp. Dem får bra omtale og prisen på dem hos Griffin er uslåelige!

        Lader: Kokam eller Apache ladere er et forholdsvis rimelig alternativ for LiPo (5-800 kr) men da blir det verre med lading av NiCd... Skal du ha en lader for framtida har du Schulse 6-330 (har den selv) og den Orbit`en Klaus kjøpte (se (MFN) ModellflyNytt.no )

        Av regulatorer er nok Phoenix Castle Creation av de mest omtalte og beskrytte. Har bestilt et par fra espirit.com men det er ventetid overalt. Bruker en Jeti 18-3 nu og den fungerer utmerket. Sjekk gjerne Castle Creations - Shop

        Forrige helg hadde en kamerat jomfrutur med et kjapt el-fly, han brukte 7-cellers NiMh i, og flyet fløy brukbart.... Så ble det puttet inn et LiPo-pakke 1200 3S og farten ble vel mer enn doblet... gikk styggfort! Jeg har samme flyet nesten flyklart, venter bare på gearet til AXI-en... gruer litt etter at jeg så den speeden det fikk... review kommer

        Å handle på impuls er bare sunt og arti... (ei unnskyldning jeg bruker stadig vekk, også etter turen til Ekeberg )
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Har fått et tilbud fra Griffin på 2 stk Waypoint servoer, 1 pk li-po batterier,
          lader (Apache 2-cells) til kr. 790 inklusive frakt. Dette må være billig eller hva sier dere som har greie på det!
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment


          • #6
            Tror du ville fått problemer med å få det for under 1100.- + frakt noen andre steder...
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Ja da blir ordre sendt Hvem har Schulse mottakere?
              Espen Kvien
              Gruppeleder F3A
              Vingtor RC Club
              f3a.norge@gmail.com

              Mange fly og mye moro

              Comment


              • #8
                Du kan prøve http://www.rs-hobbyimport.no/ de har Schulze.
                What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                Comment


                • #9
                  Takk - da vet man hvor man får tak i det Bør være flyvedyktig i løpet av en ukes tid.
                  Espen Kvien
                  Gruppeleder F3A
                  Vingtor RC Club
                  f3a.norge@gmail.com

                  Mange fly og mye moro

                  Comment


                  • #10
                    Ta bilder og gi en liiten rapport. Tror det var en del som ble Woody-eiere. Bra kvalitet på settet??
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Skal lage en liten sak på den. Men den er nyyyyydelig bygd Det eneste jeg savner er et understell - kommer tilbake til hvordan jeg ordner det i tilbakemeldingen.
                      Espen Kvien
                      Gruppeleder F3A
                      Vingtor RC Club
                      f3a.norge@gmail.com

                      Mange fly og mye moro

                      Comment


                      • #12
                        Bare nok et bevis på at det er tyskerne og tsjekkerne som er desidert best i verden på modeller?
                        Skal du bruke 2mm carbonstenger til understellet?
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Ja kansje det eller 2mm pianotråd - det som er sikkert er at det blir en taildragger. Den burde vel strengt tatt også være med "eikehjul" for å ivareta tidskoloritten. Men ingen avgjørelse tatt ennå.

                          Det som er bra er at vi har fått en del nye nisjebutikker på weben som gir tilgang til mye spennende. Når jeg nå leser svenske Alt om Hobby sitter jeg med en følelse at i Norge har vi kommet mye lengre både i utvalg av utstyr og antall. Prisene i Norge har jo absolutt blitt konkurransedyktige.
                          Det er for eksempel ikke billigere å kjøpe Schulze mottaker fra Danmark en å bruke rs-hobbyimport i Tromsø. Det samme gjelder Waypoint servoer fra Griffin.

                          Jeg er helt med deg joo at det er noe eget med europeiske modeller, linjelekre, sjel og som regel veldig godt bygd og til en fornuftig pris - særlig fra de tidligere østblokklandene.
                          Espen Kvien
                          Gruppeleder F3A
                          Vingtor RC Club
                          f3a.norge@gmail.com

                          Mange fly og mye moro

                          Comment

                          Working...
                          X