Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fly til hagen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fly til hagen

    Driver og vurderer en liten elektromodell å hive opp i hagen på vindrolige sommerkvelder.

    Noen som har tips om gode norske nettbutikker får sådanne saker ?

    Likte mosshobby siden Thinnthinn, men de hade jo veldig begrenset utvalg i fly da, men prisene var behagelige så det ut som.
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

  • #2
    Ja du har selv nevnt Moss Hobby, har dem flyet du ønsker trenger du ikke mere utvalg. Jeg bygger T3D CapII derfra akkurat nå, review kommer!!
    Griffin har en bråte med lekre elektromodeller, suveren tsjekkisk kvalitet som slår alt annet i butikkene. Sjekk: http://www.celtic-griffin.com/
    Ultramicro ( http://www.ultramicro.no ) har et par dobbeltdekkere og Edge i depron. Har fløyet Vertigo dobbeltdekkeren derfra omtrent annenhver dag i år utafor huset og storkoser meg. Bygger på Edge`n deres nå.
    Og maaange flere er det

    Er det liten plass utafor huset bør du vurdere noe som ikke flyr alt for fort...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Må si at pakka fra Moss Hobby virker fristende... har jo ikke noe av sånn`t microutstyr fra før, så denne virker fristende

      http://www.mosshobby.no/pd1079553773.htm?categoryId=0
      Ønsker dere en god dag på feltet !
      Birger Mork

      Mine besittelser :
      Flygreier (Massevis)
      Heligreier (En Mini Titan)
      Bilgreier (Et par stk.)

      Comment


      • #4
        http://www.rs-hobbyimport.no/
        Er en annen foretning som har endel småsnaskens elektrosnacks.
        mvh MM

        Comment


        • #5
          Du kan trygt handle den pakka fra Moss Hobby. Servoene er av typen Waypoint som får god omtale ute i "verden" og mottakeren av type Schulze regnes vel som "den beste". Har ikke prøvd Schulze regulatoren men regner med at den er meget bra.
          Håper på rolig vær i løpet av uka så jeg får prøvd hvordan T3D`en flyr!!

          Husk imidlertid at du bør ta steget til LiPo-batterier. Med tilhørende lader, så det koster det og.
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            "Mosse-pakka" inneholder ikke lader - men de har en 1-4 cellers lader til 495,00 (12V) eller så har Griffin Models en 1-2 cellers lader til 220,00 (12V).

            Som Micromac også nevner har RS-Hobbyimport en del snacks. Har bestilt mottaker, krystall og regulator derfra og håper jeg får det til uken.

            Ulempen med microservoer er at selv de gamle små skrutrekkerne blir for store - festeskruen for servoarmen er jæ..... liten.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Kjøp et av de små rimelige mikroskrutrekkersettene du får overalt, de minste stjernetrekkerne er suverene til sånt!
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Takker for tilbakemeldinger og tips, skal "informere" meg litt så blir det ut å handle litt, men er en liten stund til varme sommerkvelder så er ikke noe stress, men skal prøvest ut helt klart.
                Ønsker dere en god dag på feltet !
                Birger Mork

                Mine besittelser :
                Flygreier (Massevis)
                Heligreier (En Mini Titan)
                Bilgreier (Et par stk.)

                Comment


                • #9
                  [quote="joo"]Ja du har selv nevnt Moss Hobby, har dem flyet du ønsker trenger du ikke mere utvalg. Jeg bygger T3D CapII derfra akkurat nå, review kommer!!

                  Er det lenge til review'n kommer? går å spekulerer på hvilken modell jeg skal kjøpe. Skal brukes både innendørs og utendørs, så jeg har spekulert jeg også på en slik T3D fra Moss hobby. Men jeg venter litt for å se på review'en

                  askare

                  Comment


                  • #10
                    Reviewet er ferdig, releases sannsynligvis denne uka. Redaktøren bestemmer utgivelsesdager slik at artikler ikke kommer i bursts naturlig nok. Dumt om det kommer 5 artikler ei uke og så ingen på en måned
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment

                    Working...
                    X