Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sprekker i messingrør til tanken..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sprekker i messingrør til tanken..

    Hei, allesammen..
    Idag hold jeg på å gjøre modellflyet klar da våren er kommet. Så vil jeg gi dere et oppmerksom på at det er ikke bare slanger som må skiftes om de fikk sprekker. Se nøye etter sprekker i messingrørene i tanken. Det var da jeg fant sprekker i messingrør til tanken mens jeg renset tanken og skiftet med et nytt rør. Har ikke hatt trøbbel med motor tidligere.

    Som vi sikkert opplever der er det masse snakk om motortrøbbel etter halv tank i forumet, det beste er det få sjekket messingrør i tanken for sprekker (til og med alurør/slanger) før det blir skrevet i forumet om motortrøbbel etc.etc..

    Se på foto etter jeg bøyde røret så det blir synlig for dere..

    Jens Eirik
    Attached Files

  • #2
    Ja den var svært synlig, har opplevd dette før men da med en liten nesten usynlig sprekk der din var nesten av (sikkert forstadiet til det bildet du viste) eneste forskjellen var at det var ett alu rør. Har og opplevd at grader på røret inne i tanken har kuttet hull i slangen til klunken (i begge tilfellene så førte dette til uforklarlige problemer fra ca 1/2 tank og ned over med påfølgende merkelig/ujevn gange som motorkutt på topp av loop og lignende).
    En ting er ihvertfall sikkert at dette med å sjekke tanken og slangene for feil før en skrur seg ut på bærtur ikke kan vektlegges nok.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment

    Working...
    X