Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motorstopp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motorstopp

    Hei!

    I går, når jeg var ute å fløy, med min Arising Star stoppa motoren 4 ganger av de 5 turene jeg hadde. Tanken var langt fra halv tom.
    Det skjedde oftest når jeg var på veg opp for å ta loop, men av og til når jeg fløy helt vanlig og.
    Motoren er en L.A. 40.

    Noen som vet hva det kan skyldest?
    Takker for svar!
    MVH
    Sindre Solberg
    Os Aero Klubb

  • #2
    Har du sjekket at slangen med "klunken" ligger riktig i tanken? Hender at den legger seg rundt lokket ved harde landinger osv...
    mvh
    Odd johnny
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

    Comment


    • #3
      Takk for tipset!

      Har ikke skjekket det, for jeg vet ikke helt hvordan jeg skal komme meg inn til tanken.
      MVH
      Sindre Solberg
      Os Aero Klubb

      Comment


      • #4
        Er det vansklig og komme inn til tanken da? har du øks og kniv er det det minste problemet, problemet kommer når du har sjekket om det er det det .

        Litt mer seriøst nå.
        Hold flyet med nesen opp og rist litt på flyet, du skal høre klunken inne i tanken, hvis ikke, rist litt kraftig til du hører at den løsner.
        Det bruker ihvertfall jeg.

        Comment


        • #5
          Hvis problemet ikke ligger i tanken/klunken bør du sjekke om den går for magert.

          Morpheus

          Comment


          • #6
            Originally posted by morpheus
            Hvis problemet ikke ligger i tanken/klunken bør du sjekke om den går for magert.

            Morpheus
            Som regel skal du holde flyet 45 grader (nesa opp) og justere motoren til den går maks turtall og vri hovedysenål 1/4-1/2 fetere. Så vil den ikke stoppe mens du lager "saltomortale" med flyet ditt som du vil..

            Jens Eirik

            Comment


            • #7
              Hovuddysenålen, er det den som står ut på venstre siden av motoren? hehe
              MVH
              Sindre Solberg
              Os Aero Klubb

              Comment


              • #8
                Originally posted by Lakafant
                Hovuddysenålen, er det den som står ut på venstre siden av motoren? hehe
                Ja,den forbinder med fuelslangen...

                Jens Eirik

                Comment

                Working...
                X