Announcement

Collapse
No announcement yet.

JR X-3810

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • JR X-3810

    Noen som har erfaringer med 3810 radioen til JR? Kan få den med servoer og mottager samt batterier for i underkant av 4000 ny.

    Hvordan er denne kontra den nye 9x`en?
    Noen som har hatt kræsj grunnet radiosvikt??
    Henrik Falch
    ____________

    North Star (vannfly)
    Nemesis (Shockflyer)
    JR 9x v.II

  • #2
    Re: JR X-3810

    Originally posted by hf
    Noen som har erfaringer med 3810 radioen til JR?
    Jeg var kjempefornøyd med radioen. Hadde ingen ting å utsette på den. Lett å programere i forhold til andre jeg har vært borte i. Ligger bra i hendene og godt plaserte brytere (etter min mening). Og selvfølgelig JR-kvalitet
    Originally posted by hf
    Hvordan er denne kontra den nye 9x`en?
    9X'en er klart en nyere radio med større display og noe lettere å programere (3810'en er ikke vanskelig å programere). Når det gjelder muligheter er det noen forskjeller som f.eks. 7 punkters throttle og pitch kurver (hvis du skal bruke den til heli), mot 5 på 3810. 3810 ADT er en god radio som dekker de aller flestes behov. Under 4000,- er ikke noen upris (komplett regner jeg med). Du har sikkert lest:
    (MFN) ModellflyNytt.no

    Originally posted by hf
    Noen som har hatt kræsj grunnet radiosvikt??
    Når det gjelder 3810'en som jeg hadde eller 10X'en jeg har nå; nei!

    Bruksanvisning: JR 3810

    Bruksanvisning: JR 9X
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Henger meg på Theodor her.

      Vær obs på om det er ADT. Disse radioene er på vei ut av markedet, men du har glede av den i mange år alikevel. Bare en naturlig del av utviklingsprosessen.
      Har hatt begge radioene nå, uten problemer med noen av dem.

      9X'en i forhold til 3810'en er littegran større og tyngre, men begge har en perfekt ballanse. 9X'en har displayet nede i motsetning til 3810'en, noe jeg syntes er litt upraktisk hvis du skal kaste et blikk ned på radioen mens du flyr, for da er reima i veien. (Gjelder vel 10X også Theodor? )
      9X'en har en kanal ekstra, men for mitt bruk (Heli) har det ingen praktisk nytte selv om jeg både styrer gyro og govenour fra radioen.
      Eneste negative med radioene er at Tx batteriet er noe lite. Bare 600 mAh, det blir litt lite hvis en flyr mye. Men begge radioene sier i fra i god tid før det er for sent, og du kan lande trygt.
      Gå for 3810 ADT du, det er en kjempebra radio
      Tore

      Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

      Comment


      • #4
        Originally posted by ToreH
        9X'en har displayet nede i motsetning til 3810'en, noe jeg syntes er litt upraktisk hvis du skal kaste et blikk ned på radioen mens du flyr, for da er reima i veien. (Gjelder vel 10X også Theodor? )
        Pleier å se på helikopteret når jeg flyr jeg. Synes det er tryggest
        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #5
          Pleier å se på helikopteret når jeg flyr jeg. Synes det er tryggest
          Er vel det beste..men alikevel...
          Tore

          Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

          Comment

          Working...
          X