Announcement

Collapse
No announcement yet.

Eclipse 7 modul

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eclipse 7 modul

    Hei.

    Har nettopp kjøpt meg en brukt eclipse 7. En liten oppgradering fra min trofaste laser 6 som er solgt videre. Men når jeg skal kjøre rekkevidde test med antenna nede, så mister jeg kontakt fra 10 - 30 meter. Kommer an på hvordan jeg holder radioen i forhold til flyet. Har ikke turt å fly med den ennå i og med at rekkevidden er så dårlig. Jeg kjøpte meg ny mottaker for å se om det var der probleme lå, men det hjalp ikke. Jeg har prøvd 3 forskjellige krystall sett til ingen hjelp. Jeg sendte en mail til hitec service for å høre om de hadde noen forslag. De mente at det muligens kunne være et problem med sender modulen bak på senderen, og at jeg burde prøve en ny sånn. Dette synes jeg høres ganske fornuftig ut. Problemet er at jeg aner ikke hvor man får tak i sånne. Har de det på Small Size? Finnes det noen nettbutikker som fører sånne. En annen ting er om jeg må sende inn radioen min til service. Hvor i all verden sender jeg den da. Finnes det forresten en spectra modul til eclipsen som fungere på 35 mhz båndet? Eller er spectra modulen forbeholdt USA eller 72 mhz. Hvor mye koster en vanlig sender modul, og hvor mye koster evt en spectra modul.

    Håper noen kan svare på disse spørsmålene!

    Med vennelig hilsen Torgeir
    Torgeir K. Haugstad

  • #2
    Hei..
    Har samme radio selv, fungerer fint...
    Du har ikke en venn i nærheten som du kan få lånt modul av da?
    Ellers har vel smallsize,rcmodeller,rcflight med flere slike moduler, men litt dumt å kjøpe en slik uten det hjelper...
    Low and slow with power to go !!

    Comment


    • #3
      Det må da være noen i klubben din som har maken radio som du kan prøve modulen til eventuelt å tigge seg til å få prøve en modul i nærmeste Hitec butikk. Det vil jo ikke ødelegge modulen til den andre å sette den inn i din radio så det er ikke noen grunn til å ikke prøve (om noen skulle vere redd for dette og derfor ikke vil la deg prøve deres modul)
      Lykke til.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Skal prøve det.

        Hei.

        Takk for entydige svar

        Skal prøve det så fort som mulig.

        Torgeir K. Haugstad
        Torgeir K. Haugstad

        Comment

        Working...
        X