Announcement

Collapse
No announcement yet.

Depron krasj

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Depron krasj

    En tirsdag i Mars, en tirsdag med strålende vær, sol fra skyfri himmel og under 1m/s vind! Og det beste av alt; fri fra skolen!!

    Jeg bare måtte ut og fly 3DX-en. Ut å fly, hjem å lade, ut å fly, osv, Hele dagen, den ene turen knakk høyderoret grunnet en "tail toutch" som ble til en "tail landing", men litt epoxy så ut å fly igjen.
    Landet flyet (tok det fra hover ) så skiftet jeg batteri, men da låste høyderoret seg i 45 graders opp posisjon; det har skjedd før med balanserorene, men det ordnet jeg med "Trim Memory"; denne gangen satt jeg i nesten ett kvarter og prøvde å få det til å gå normalt, men uten hell. Til slutt fikk jeg det til å gå normalt opp, men så vidt ned, ja, ja, det var så fint vær så dette skulle ikke stoppe meg.

    Det var noen gutter som så på så jeg fløy høyt, høyt opp og begynte å "spinne" ("blender") nedover for å inponere. Når jeg gjør det bruker jeg å ta en inverted utgang, men høyderoret var jo defekt, oi sann...rett i bakken.

    Når jeg kom fram til havaristen lå vingen, batteriet og litt av proppelen ett stykke fra kroppen som sto loddret (som ett spyd) 10 cm ned i bakken. Og propel aksen var helt bøyd.
    På tide å lage ett nytt.

    (Fikk desverre ikke tatt noen bilder).

    Nå sparer jeg til børsteløs motor og LiPo, (forhåpentligvis også Edge 540 fra Ultramicro).
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.
Working...
X