Announcement

Collapse
No announcement yet.

Modellfly Enker og Havarerte parforhold!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Modellfly Enker og Havarerte parforhold!

    Stiller ett spørsmål fra samboeren min som kom etter en noe opphetet diskusjon om tidsbruk og finanser i samband med ett ny innkjøp .

    Hvor mange parforhold har havarert på grunn av RC hobbien og hvordan de fleste modellfly enker takler at mannen er sprøyte gal så snart det dukker opp noe med modellfly?

    Så folkens for å stille min bedre halvdels nysjerrighet, hvordan går dette engentlig rundt her i verden?

    P.S. Noen gode råd for å holde nevnte frue i godt humør
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

  • #2
    Be hu ta en tur til frisøren og stripe håret. Det koster like mye som en motor. Eller en liten handlerunde på Oslo City, eller en lørdagshandel. Det koster jo en formue! 1000,- for ei dongeribukse er jo helt vilt.

    Eller spør om hu har noen venner som spiller golf eller kjører motorsykkel. Det koster det tidobbelte av en billig hobby som modellfly tross alt er.
    MVH

    Jon Gunnar Wold

    Comment


    • #3
      Jeg kjører MC.....
      Problemet er at hobbyen ikke har fin nok status, regnes som alt for artig (leking) til å aksepteres. Dessverre har mange den holdninga at "ukjente" hobbyer som blir en anelse tekniske idiotforklares siden dem misunner oss all gøyen.. særlig fly-ting... Jeg flyr litt paraglider også så jeg vet hva folk syntes om det og... galskap..
      Det er lettere å få aksept for akvarellmaling så vedlagte bilde av min neste Vertigo kan kanskje inspirere til "samarbeide" på byggebordet??
      Attached Files
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Husarbeid er nøkkelen 1-2 timer husarbeid før man drar på stripa så er det ingen insigelser mot "gutthobbyen"(ja ikke hver gang hvis man flyr ofte) Eller rett og slett oppfordre henne til å ha sin egen greie.

        Fordelen etter noen års ekteskap er at den andre halvdelen er glad for noen timer fri fra gubben.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Husarbeid er nøkkelen 1-2 timer husarbeid før man drar på stripa så er det ingen insigelser mot "gutthobbyen"(ja ikke hver gang hvis man flyr ofte) Eller rett og slett oppfordre henne til å ha sin egen greie.
          Utenom klesvasken så har jeg ikke vanlige huslige sysler som faller på meg. Jeg har da "Dame" til slikt arbeid . Men kansje det er noe i dette. Vi får se om jeg synker så lavt.

          Fordelen etter noen års ekteskap er at den andre halvdelen er glad for noen timer fri fra gubben.
          Etter 6 1/2 år som samboere så skulle en tro det ja, men neida hun ser helst at jeg er hjemme i sofakroken med henne enda. Kan vel egentlig ikke klage på det vel?

          En ting jeg oppdaget da jeg lette etter begrunnelser for at mine hobby innkjøp ikke skal diskuteres er at jeg reknet ut at hun bruker mere på 2 måneder på tobakk enn hva jeg har brukt (se annen tråd om park flyers (MFN) ModellflyNytt.no ) på modellfly (jeg sluttet å røyke for noen år siden så det er vel på tide å trekke ut fortjenesten. ).
          Gert Hildrestrand.
          Limets Venner.
          Valdres Flyklubb Modell

          Famous last words? Hey watch this!

          Comment


          • #6
            Hmm... Røyking, det er ikke bra, verken for helse eller hobby. Det er med andre ord det jeg kaller for sløsing med penger en kunne brukt på modellfly.

            Comment


            • #7
              Originally posted by ostnik
              Hmm... Røyking, det er ikke bra, verken for helse eller hobby. Det er med andre ord det jeg kaller for sløsing med penger en kunne brukt på modellfly.
              Nettopp, koner/kvinner glemmer selv at de er dyre i drift f.eks klær, kosmetikk etc.. og hindrer oss å drive og sløse på hobby og heller være hjemme som "hus slaver".
              Ikke bra for vår helse å sitte i ro og bli gale..

              Men på en grense de kan ikke være en robot/slave for oss menn som tar alt i huslige sysler, det må vi ta en del av huslige sysler og i tillegg til vedlikehold av hjem, bil og annet.. Har vi ikke noe å gjøre , så ta fatt og driv hobbyen..

              Om enker..
              Kansje er det noen gamle modellflyinteresserte menn som er blitt enkemann og driver modellflyging når de fylte 70-80 år pga "ond" kone hindret dem å drive hobby videre i årevis..

              Jens Eirik

              __________

              Mannen fylte 20 år og var så liten at Hæren vervet ham til modellflyvåpenet.

              Comment


              • #8
                Hva? Kaller du å bruke "litt" penger på modellfly å sløse?? ellers er jeg helt enig i det du skrev om kvinner( det er greit med neglelakk til å låse skruer med.[/b]

                Comment

                Working...
                X