Announcement

Collapse
No announcement yet.

multiplex vs graupner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • multiplex vs graupner

    Vurderer å kjøpe ny radio til sommeren og har funnet ut at det står mellom Multiplex Profi MC3030 og Graupner MC22.
    Er det noen som har erfaringer med disse og kan gi noen gode råd.
    Er det noen begrensninger i noen av dem?
    Jan Eric Klausen
    Forus RC Klubb

  • #2
    Det er sikkert flere som har Graupner enn Multiplex`en så du får sikkert kommentarer her om Graupner. Imidlertid var jeg en av de 6 første som fikk Multiplex 3030 her i landet, tror det var rundt -86 eller -88? Jeg gikk da over fra Futaba.

    Skal ikke utbrodere så mye om denne superbe radioen, men jeg sparer kronasjer for å bytte den ut for tida. Grunnen til at jeg vil bytte til nytt er at det tross alt er begrenset hvor mange år man kan stole på elektronikk, og min sender er moden for utskifting. Og når folk spør meg hva jeg skal ha nu er svaret enkelt: Enten NY 3030 igjen eller steget opp til MC4000!! Drømmer ikke om å bytte til noe som helst annet

    Du har sikkert lest hva MPX`en kan så jeg sier heller: er det noe den ikke kan? Så langt har jeg ikke møtt begrensninger, og har vel satt opp og fløyet bortimot 50 modeller med 3030 nu.

    I tillegg til at jeg er hyperbegeistret for det lekre og rene designet setter jeg nok mest pris på at den VIRKELIG er fritt programmerbar. Også på mottakersiden. Det er så enkelt og behagelig at jeg lurer på hvorfor andre i det hele tatt kan forsvare å kjøpe de kantete og særdeles stygge japanske radioene med brytere i alle retninger som har funksjoner du ikke har kontroll over... Og at jeg i tillegg syntes disse "ergonomiske" japsene ser ut som oppsop fra en kjedekollisjon gjør nok sitt til at jeg bare ler av dem og sikler på ny MPX

    Min mening, basert på at jeg faktisk har hatt MPX og vet hva jeg snakker om.... Og vil forbli MPX-mann.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Re: multiplex vs graupner

      Originally posted by Ja9
      Vurderer å kjøpe ny radio til sommeren og har funnet ut at det står mellom Multiplex Profi MC3030 og Graupner MC22.
      Er det noen som har erfaringer med disse og kan gi noen gode råd.
      Er det noen begrensninger i noen av dem?
      Se MFN test her: (MFN) ModellflyNytt.no
      MVH

      Jon Gunnar Wold

      Comment


      • #4
        Har du vurdert ROYAL evo, arvtageren til 3030? EVO m/ synth modul koster ca. 700,- mer enn 3030 (hos Øgrey). Vel, her har du lesestoff i flere dager:

        MPX 3030 manual:
        404

        her finner du review og programmering guide for 3030:
        Untitled Document

        forskjeller mellom EVO, 3030, og 4000:
        Royal Evo vs. Profi 4000 - RC Groups

        MPX ROYAL evo manual:
        404

        Programmerings guide for EVO:
        multiplexusa.com - Dette nettstedet er til salgs! - multiplexusa Ressurser og informasjon

        to lange diskusjons-tråder om EVO:
        Multiplex Royal Evo Tx - RC Groups
        Multiplex EVO Tutorial - RC Groups

        Comment

        Working...
        X