Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prosjekter på gang.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prosjekter på gang.

    Noen av dere der ute har sikkert et eller flere prosjekter på gang, jeg skulle gjerne ha likt å høre hva andre driver på med.
    Selv sparer jeg til computerradio, lipo celler til Slow sticken, børsteløst oppsett til en 3dx(som jeg skal bygge når jeg har fått tak i depron).
    I tilleg til det så har jeg mye mer på gang.

  • #2
    Som en fortsettelse på "vinterprosjekt"-innleggene?

    1: Hemmelighet med elektro, review er ferdig og kommer
    2: Hemmelighet for glow, superkvalitet, review kommer
    3: Rebygging av Giles, oppdatert review kommer
    4: Kavan termikkseiler, kanskje review....
    5: Hyperrask elektro med gearet AXI 12/15-12, review kommer vel... 6: Goldberg Ultimate, OS FS120, intet review tror jeg...
    7: Herr Pitts, elektrofisert strikkmodell, review selvsagt
    8: Depron Yak profilmodell fra tegninger fra Foamy... review?
    9: Flyvende vinge fra... ja "Flyvende vinger".
    10: HLG, vakker!
    11: Sagitta 900, klassiker for termikk.
    12: Bauer Skybolt med BGX..35ccm.
    13: Protech Onyx!!! Med 1.60FX
    14: Ny Vertigo, den gamle er oppbrukt.
    15: Et annet el-fly fra Ultramicro...! Lovende.

    Og noen esker til.... Pluss alle de flyvende modellene som skal ha ettersyn..

    Og så er det en del kvelder som går med til å lete stoff og skrive artikler her på sidene Har dessverre valgt litt tunge temaer men håper å få releaset artikler rundt "lodding", "støy" og "konkurransegrenene" i tillegg til reviews og kanskje stevnerapporter...
    Og så det viktigste: fly!
    Og så følge med på sidene her, ser jo progresjonen til "nybegynnerne" når dem beskriver sine erfaringer, og så er det masse inputs fra "garva" folk med sine ideer og modellvalg som inspirerer.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Vel, jeg trodde jeg hadde litt for mange prosjekter helt til jeg leste Jarle´s liste

      Mine uferdige modeller:
      1: GWS F4U Corsair innkjøpt på Fagernes forrige helg. Vil få børsteløs (mulig Himax eller en Mega) og Li-Poly og muligens retract hvis jeg får bestemt meg. (Skal glasses som mitt første forsøk på slikt )

      2: Cambrian Hurricane funfighter (Har en TT36 Pro liggende å vente på denne)

      3: Hacker Osprey (Har ikke bestemt meg for motor på denne, men blir enten OS 10 jeg har liggende fra en Grokker R.I.P eller en Norvel 074 hvis jeg får tak i en for en normal penge )

      4: Thunder Tiger Cub (Har akkurat fått motor til denne, en Saito 72, og den har scratch bygget fjærende understell som det har blitt ytret noen gloser over )

      5: Modeltech Mustang 60 ARC (Denne fikk seg en spinner forrige helg på Fagernes, har en Supertiger 75 som ble innkjøpt for denne, men jeg driver å vurderer en annen motor )

      6: Presedent LO-Boy (Stort sett ferdig, men hvet ikke om denne noen gang blir flydd )

      7: Depron Ultimate i fra Foamyfactory (Venter på att 3DX´n skal gi tapt på Razor 350´n og noen servoer )

      8: Depron Yak i fra Foamyfaktory (Venter også på att 3DX´n skal gi tapt på Razor 350´n og noen servoer hvem får dem først?)

      Plus diverse andre tegninger på Depron modeller.


      Ferdige og flygende modeller:

      GWS Tigermoth (Ser fortsatt bra ut etter å ha flydd i nesten 2 år , brukes (nesten) helt orginal med 3 Tadiran 800 celler)

      Conzellmann Projeti med Mega 16/15/3 og Sanyo CP1300 celler (ser ikke ut som ny, men fikk ny giv med ny motor aksling og nye lager på Megaen etter en litt "Hard" landing)

      Hangar 9 Ultra Stick med Saito 100

      3DX med Razor 350 og E-Tec 1200 Li-Poly (Fant ut att 3DX´n henger utrolig godt fast i epletrær, og att jeg mangler trening på å klatre i trær )

      Seagull Spacewalker med Laser 70
      What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

      Comment


      • #4
        Flott folkens, bare fortsett....
        Skal skrive inn litt mer jeg også, må bare finne på flere prosjekter.
        Vurderer et illigt byggesett.

        Jeg også trodde at jeg hadde mange prosjekter(det var vel helst på grunn av mamma og pappa det)

        Comment


        • #5
          Jeg har en drøm om å kjøpe en Cessna 177 Cardinal.
          Ja og så har jeg tegninger på denne Ultimate 10-300 som blir bygd så fort jeg får tak i 6mm depron
          Run, live to fly, fly to live, aces high!
          Erlend Larssen

          Comment


          • #6
            Har en Flair Messerschmitt BF110 som jeg begynte på... det må være tre år siden nå.

            Har 5-6 CD-ROM motorer som venter på å bygges. Jeg må skaffe en skikkelig regulator først. Skal bygge en dobbel for mikro-helikopter og et par for små fly tenker jeg.

            Holder også på med å bygge reisekasse til helikopteret mitt.

            Comment


            • #7
              Som rc-heli man må jeg si at økonomien stopper antall samtidige gående prosjekter... Kanskje en fordel etter hva jeg ser av hva andre har av prosjekter på gang

              1. Jeg er nettop ferdig med å bygge om Furyen til fullverdig 91 maskin (extreme)
              2. I løpet av et par ukers tid regner jeg med å ha Nova Quatroen i lufta
              3. Langtidsprosjektet er og få en gammel Bell UH1-B i lufta.

              "Time Will Show" - Blodstrupmoen.
              Theodor Bastberget

              Airplanes are for people who can't fly helicopters!
              http://www.modellhelikopter.no

              Comment


              • #8
                utrolig... joo er jo et unikum, det skal ikke stå på interessen ihvertfall. håper du får i deg mat. selv har jeg snart mitt første fly - tokanalers seilfly (sentosa fra pilot) - på vingene. en periode hadde jeg lyst til å sage heile driten rett i to og testamentere dungen til kommende slekt med ønske om at de får like mye ut av hobbyen som meg(heheheh). saga vingen èn gang, men med overlegg for å ordne opp. fant det best å la agresjonen gå utover andre folk. med hell (lillebrødre kan brukes til så mangt.) vingen har jo selvfølgelig to knekker innebygd, og siden dette er det første byggesettet siden barneskolen, falt det meg vanskeligere enn først antatt. nå må nok pilsen (Romjul) ta sin del av skylda samtidig som jeg er født perfeksjonist. kombinasjonen er ikke heldig, men om ikke annet lærerik, og det var mye vitsen med dette flyet også. skal bygge flyene mine selv og greit å gå i baret først som sist, og studere tegningene nøyere heretter. erfaring er noe en ikke kan kjøpslå om dessverre. ellers går det veeeldig mye i venting på min første radio. får jo ikke ferdig flyet heller før den kommer og det hele begynner bli mer frustrerende enn ønskelig. går for JRs nye 6-kanaler. de var jo selvfølgelig nødt til å lansere en revolusjonerende begynner-radio med lcd-skjerm og ditt og datt til en uhørt pris 2 dager før jeg skulle sende i vei bestilling på 6EXA. konge det - i utganspunktet, men hvor blir det av radioen!!!!!!!!? er visstnok ikke bare bare å importere om dagen.... drøyer det noe særlig lengre nå får jeg bare mer og mer lyst til å vente til futabas 7-kanaler kommer i mai.... forstår det slik at futaba er hakket hvassere og har positive erfaringer med merket fra før. dessuten har de tøff design. altså: prosjekt: luring og venting, lese mfn vente på neste helg. behovet for å brøle ut begynner å gjøre seg gjeldende. typisk at flere mellomledd ikke bryr seg også. f.eks rullingsrøykende havnekis i 50-åran i f.eks rotterdam som ikke tar det så nøye med hastelapper og har sett dem før, og det blir alltids en løsning..... får nøye meg med papirfly inntil videre.

                Comment

                Working...
                X