Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fysisk reversering av servo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fysisk reversering av servo

    Litt usikker her, så jeg spørr: Jeg må reversere en servo fysisk (via kabel) og lurer på om dette kan gjøres uten å kjøpe denne reverseringsfunksjonen. Man har jo en pluss, minus og signal kabel. Det er vel pulsen som må inverteres? Det er ikke pluss og minus som skal byttes?

  • #2
    I mine ører høres dette rett ut, hmm, tror jeg har en gammel servo jeg kan prøve dette på... skal komme tibake med melding om hvordan det gikk...

    Comment


    • #3
      Dette har jeg prøvd og kan med god sikkerhet at det ikke går! Jeg vet ikke hvorfor (for jeg er ikke elektriker), men jeg har prøvd dette flere ganger uten hell!!
      Henrik Falch
      ____________

      North Star (vannfly)
      Nemesis (Shockflyer)
      JR 9x v.II

      Comment


      • #4
        Beklager, Klaus, men det gikk nok ikke. Ihvertfall ikke på min gamle Graupner c 401. mottakeren virket rett og slett ikke når jeg plugget den inn etter å ha byttetpolaritet.

        Niklas

        Comment


        • #5
          Re: Fysisk reversering av servo

          Originally posted by klausre
          Litt usikker her, så jeg spørr: Jeg må reversere en servo fysisk (via kabel) og lurer på om dette kan gjøres uten å kjøpe denne reverseringsfunksjonen. Man har jo en pluss, minus og signal kabel. Det er vel pulsen som må inverteres? Det er ikke pluss og minus som skal byttes?
          Det kan ikke gjøres ved å bytte om på lederne i servokabelen, men hvis du kan lodde kan du gjøre det på denne måten:

          Skru opp servoen.
          Bytt om de to ledningene på motoren.
          Bytt om de to ytterste ledningene på potmeteret. (den i senter skal stå som den er)

          Nå skal den være reversert.

          Comment


          • #6
            Nei, det stemmer nok at du IKKE skal bytte om på polariteten til servoer...