Announcement

Collapse
No announcement yet.

Prisen på utenlandske modellflyblader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Prisen på utenlandske modellflyblader

    Idag tok jeg en tur innon Narvesen for å skaffe noe tilfeldig lesestoff, og endte opp med to engelske modellflyblader.

    RCM&E kostet kr 84,- mens AMI kostet kr 81,-
    Nå er vi her i Norge vant til å godta litt av hvert av priser, men dette synes jeg blir for drøyt.

    RCM&E har en pålydende pris på £3,10, AMI £3,25.
    Med dagens kurser skulle det tilsi hhv kr 38 og 40.

    Er det på tide å starte en aksjon mot Narvesen?

  • #2
    84,- og 81,- ? Det er nok litt for drøyt ja, ihvertfall nor de tar over 40 kr i fortjeneste(Grovregning)
    Hva mener du med å starte en aksjon?

    Comment


    • #3
      Så mye?!

      ARG!!!

      Comment


      • #4
        Jeg kom plutselig på hvorfor jeg stadig oftere går tomhendt ut fra Narvesen...
        Bygger bedre enn jeg flyr...
        ARF? Nei takk!

        Comment


        • #5
          Annbefaler å abonnere på bladene, det blir mye billigere.
          Abonnerer nå på RCM&E og MAN og får bladene en til to måneder før rett i postkassa
          What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

          Comment


          • #6
            Husk at for Narvesen kommer det avgifter og gebyrer som også må legges inn i prisen.. men likevel så er det svin dyrt..
            Jeg sikrer meg slike blader kun når dem har tilbud på utenlandske blader til 25 kroner..
            Med vennlig hilsen / Best Regards
            Freddy Ulvseth
            http://freddy.ulven.com/rc

            Comment


            • #7
              Originally posted by Ulven
              Husk at for Narvesen kommer det avgifter og gebyrer som også må legges inn i prisen.. men likevel så er det svin dyrt..
              Jeg sikrer meg slike blader kun når dem har tilbud på utenlandske blader til 25 kroner..
              Tror nok de avgiftene/gebyrene beregnes ut fra hva Narvesen virkelig betaler for bladene. Og det er LANGT MINDRE enn de prisene som er trykket på forsiden...
              Bygger bedre enn jeg flyr...
              ARF? Nei takk!

              Comment


              • #8
                Joa, tror nok det.. men er vel ikke så mye vi kan gjøre med det.. eneste må være å abbonere på bladene direkte selv.. trur eg..
                Med vennlig hilsen / Best Regards
                Freddy Ulvseth
                http://freddy.ulven.com/rc

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ostnik
                  84,- og 81,- ? Det er nok litt for drøyt ja, ihvertfall nor de tar over 40 kr i fortjeneste(Grovregning)
                  Hva mener du med å starte en aksjon?
                  Sende e-post til sjefen for Narvesen.
                  Narvesen er som kjent eid av Rema 1000, og de har en noe annen prispolitikk

                  Comment


                  • #10
                    Det kunne vert en god ide...

                    Comment


                    • #11
                      Modellflyblader er neppe de eneste utenlandske bladene Narvesen selger til samme "overpris".

                      En e-postaksjon burde ha en almen interesse.

                      Comment


                      • #12
                        Saml inn underskrifter her på forumet, og send en link til diskusjonen.

                        Går det an?

                        Comment


                        • #13
                          Kjøpte Backyard Flyer hos Narvesen her om dagen og ga Kr. 100,00 for det - prisen i USD er 5,99 som blir ca Kr. 48,00. Det er snart samme prisen på modellflyblader som på røyk men er man avhengig så er man avhengig

                          Men tenker man etter så betaler man kr. 20 for VG og Dagblad i syden som nesten er et døgn gammelt så det er vel nesten det samme påslaget andre veien også.
                          Espen Kvien
                          Gruppeleder F3A
                          Vingtor RC Club
                          f3a.norge@gmail.com

                          Mange fly og mye moro

                          Comment


                          • #14
                            Oppfordring til røykere: slutt å røyk.... tenk bare på hvor mange modellfly som har gått opp i røyk, eller kansje en god comp radio, eller et børsteløst oppsett??? tenk dere om før dere tenner neste (litt off topic. men, pytt pytt)

                            Comment


                            • #15
                              Norske forlag har returordning på sine blader, dvs. Narvesen betaler bare for de bladene de selger, resten leveres tilbake til forlaget. Denne ordningen har dessverre ikke Narvesen med utenlandske forlag. Kjøper de inn 100 blader og selger bare 50, må de likevel betale for 100. Derfor tar de "dobbel" pris for å sikre at de har fortjeneste selv om de ikke selger alle bladene. Dette er opplysninger som jeg har fått av en kompis som hadde sommerjobb på Bladcentralen. Jeg håper ( for hans skyld) at de er riktige. Dette er ikke ment som et forsvar av Narvesens prispolitikk, bare en liten forklaring. Narvesen er dessverre avhengig av profitt. Kanskje de heller skulle selge modellflybladene til halv pris og ta 20 kr for VG? Jeg klarer meg godt uten VG, bladene mine MÅ jeg ha
                              Mvh
                              Gunnar Børseth

                              I might not be very good, but I'm fun to watch.

                              Comment

                              Working...
                              X