Announcement

Collapse
No announcement yet.

OS motor i Raptor?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • OS motor i Raptor?

    Hei godtfolk!

    Hadde ein stygg krasj med mitt Graupner Starlet 50 helikopter første dagen i påskeferien! ARGH!!! Delene til dette helikopteret er særs dyre, og det tek ein halv evighet å få tilsendt nye. Lurer derfor på å gå til innkjøp av eit nytt helikopter.
    Har jo forstått at Raptor er tingen, billige delar, rask leveringstid osv.
    Raptor 50 høyres ut som eit bra alternativ (trur R-30 blir litt lite).
    Det store spørsmålet er då om eg kan bruke min "gamle" OS 46 FX motor i Raptoren? Går det an å kjøpe Raptor utan at det følgar med ein TT motor. Vil det i tilfelle løne seg?
    Er det stor kvalitetsskilnad mellom TT motorar og OS?

    Mange rare spørsmål her. Slik vert det når ein er fersk i "faget".

    -Ole Martin

  • #2
    OS 46 FX har de samme ytre dimensjonene som OS 50 SX og disse motorene passer rett inn i raptor 50.
    Det går an å kjøpe raptor uten motor,men prisforskjellen med og uten motor er liten(ca 600 kr tror jeg).
    Det kan virke som om tt motorene har litt ujevn produksjonskvalitet, men om du får tt50 motoren til å fungere er den endel spenstigere enn din "gamle" OS 46.

    Comment


    • #3
      Det kommer litt ann på flygingen din Hum... Har eid noen gamle 46er tidligere og de er vel ikke av de sprekeste. Skal du fly relativt snillt kan du jo sette den inn og investere i motor senere...... Men i bunn og grunn så får man jo motoren nesten "gratis" ved kjøp av 50 kit. Jeg ble veldig fornøyd med min 50 PRO etter litt modifisering.

      Mvh. Arild
      Arild Johansen

      Modell-Helikoptersport
      Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
      AHMHK

      Comment

      Working...
      X