Announcement

Collapse
No announcement yet.

P51 Mustang prosjekt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • P51 Mustang prosjekt

    Vurdere å starte opp et mustang bygg, men før jeg begynner så er det noen småting jeg lurer på? som kanskje noen her ute har erfaring med. Byggesettet er av typen Top Flight 1/5.

    Hva slags motor bør jeg ha, ser ut ifra spesifikkasjonene at det bør være mellom 35-45 ccm 2 takt motor??

    Hva slags understell bør jeg ha??

    Og ellers erfaringer som jeg bør ta med meg....

    Alle hint og tips motas med takk.
    Runar Isaksen
    risaksen@bluezone.no

  • #2
    Mustangen er jo et vakkert fly

    I første omgang må du beregne at dette vil ta tid, mye tid. deretter kan du doble den tiden.

    Robart leverer luftdrevne retracts som er ganske så populære til Top Flite sine 1:5 warbirds, men dem koster.

    Det fins en del OK glowmotorer å velge i. OS har sin BGX (35ccm) og SuperTigre har også noe i samme størrelsen. Dessuten kommer Webra i disse dager med en lekkerbisken, sjekk her: (MFN) ModellflyNytt.no Lett og kraftig boxer. Pris rett under 5k hos Øgrey. Se gjerne på Saito sine 4-taktere hvis du skal ha grommere lyd.

    Evt bensinmotor? Sjekk utvalget hos http://www.eureka-rc.com/ som har flere av de gromme merkene. Skalainnredninger etc. finnner du også der.

    Skal du over på elektro er det fullt mulig, men det koster (det også)! AXI sine 4000-motorer kan dra modeller opp til 7 kilo, men det blir heftige penger til batterier.

    Top Flite sine byggesett er brukbare, bare ha en tanke i bakhodet hele tiden: spare vekt!!! Bygge lett!!
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg har motor til deg; Webra Bully 35cc. Glow (ikke bensin!), lettere og sprekere enn bensinmotor... Brukt men i god stand, og billig! :P
      Bygger bedre enn jeg flyr...
      ARF? Nei takk!

      Comment


      • #4
        har ikke satt noen tidsfrist med et slikt prosjekt, nesten umulig å gjøre det i mine øyne. Det er jo meningen at det skal ta tid

        Hvem er rimeligst på slike retracts da??

        Og hvem selger slike store glow motorer?? har tydeligvis et for dårlig sortemang av butikker å velge imellom.

        Elmotorer er ikke noe alternativ for min del, drømmen om å høre et skriv av en mustang i stup frister for mye til det :P

        Kråka: Send meg en mail du, om moteren din. Alder, mye brukt? og pris!
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

        Comment


        • #5
          mail er sendt! :P Om det er andre som er interessert:
          404 - File or directory not found.
          Bygger bedre enn jeg flyr...
          ARF? Nei takk!

          Comment


          • #6
            Robart har i "alle år" blitt solgt hos Norwegian modellers"... men det koster! Blir fort 6k med tank, ventiler og halehjulsretract... Se gjerne innom: Robart Manufacturing | R/C Accessories | 155 Oswalt Ave, Batavia, IL
            Rimelig OS BGX-1 kanskje hos http://www.rotorsport.no/ Står ikke i lista, men han skaffer kanskje likevel...?
            Mange fora å lete info på, prøv f.eks RCU Forums og søk på "mustang" som en begynnelse.
            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

            Comment


            • #7
              Hei!
              Når det gjelder understell er det verdt å se på unitracts.co.uk de har ikke sikkerhetsystem med fjærer som skyver understellet ut hvis du går tom for luft under "flighten" sånn som robart har, men jeg har selv "unitracts" på min spit 214cm ws og etter et par år og ca 25-30 turer har det aldri vært noe problem, vel kan innrømme at en gang var jeg så ivrig at jeg tok av for tredje gang uten å fylle luft og da kom bare ene leggen ut, men den gikk heldigvis inn igjen og jeg måtte buklande, på asfalt.. har aldri vært så forsiktig på stikka før og landet silkemykt men 8kg spitfire glir laaangt bortover asfalten og radiatorene under vingene var helt slipt bort... syns det var litt komisk.. Motor Moki 210 er helt fantastisk, vel verdt å se på.. enten hos eureka eller hos: Just Engines spiten min flyr nok litt fort med den motoren i forhold til skala, men du verden det er sååå moro.. Motoren drar en 20x10 prop på ca 7500rpm statisk og øker hørbart i luften.. Lykke til med Mustangen

              Comment

              Working...
              X