Announcement

Collapse
No announcement yet.

Siste flytur for Jupiteren min

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Siste flytur for Jupiteren min

    Etter gjenntatte krasj og reparasjoner siden i fjor sommer har Jupiteren min endelig takket for seg. Nå er det ikke mer å lime sammen etter en liten krasj lørdag. Forsøkte å reparere lørdag kveld, men da jeg testet det igår kveld syntes jeg det oppførte seg noe underlig i luften. Fløy litt rolig tok noen looper, roller osv det gikk sånn passe. Prøvde å fly inverted men det gikk svært dårlig. Skjønte at noe var galt og landet flyet. Stor var min overraskelse da jeg så at kroppen hadde sprukket på begge sider og på en måte var "hengslet på oversiden. Ikke rart dette fløy underlig.

    Trist å måtte kassere en gammel venn, lurer derfor på å kjøpe inn en ny Jupiter.

    Odd Johnny
    Attached Files
    The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

  • #2
    Skjønner deg godt, jeg endte også opp med å kjøpe en ny (vil nok ha en Jupiter i stallen lenge fremover).
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Alt har en ende... Og husk at hobbyen vår er selvfornyende!
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Jepp, flyr en GWS Slow Stick m lipoly nå. (juppe ligger i bagasje rommet og er altid klar , ingen fare der og Readyn min er nesten klar til første tur på vannet). Så ting skjer.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Huffda, oppdagelsen av LiPo kan fort føre til mye moro og utgifter
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Søndag tenkte jeg at jeg skulle plukke ut servoer osv fra Jupiteren, men har ikke hjerte til å kassere den, så nå er jeg i full gang med å forsterke kroppen på innsiden med glassfiber og epoxy. Kappet av det gamle understellet og skrur et nytt fast i vingen, satser på mange flere timer i luften.... Bilder kommer...

            Odd Johnny
            The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

            Comment


            • #7
              Jaja, sånn kan det gå. Man kan ikke tillate seg å kaste en gammel venn.

              Comment


              • #8
                Huffda, oppdagelsen av LiPo kan fort føre til mye moro og utgifter
                Sier du det? jeg kjøpte to 2S1P 1200 E-TEC pakker her forleden og nå har det på mystisk vis dukket opp en 3S1P 1200 E-TEC pakke også. merklige greier gitt.

                De bildene vil jeg se OJ.
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vingemutteren
                  Huffda, oppdagelsen av LiPo kan fort føre til mye moro og utgifter
                  Sier du det? jeg kjøpte to 2S1P 1200 E-TEC pakker her forleden og nå har det på mystisk vis dukket opp en 3S1P 1200 E-TEC pakke også. merklige greier gitt.
                  Heldig er dere, mamma hadde satt en stopper for det med meg ihvertfall. Hun syns faktisk at jeg bruker for mye penger på fly .

                  Comment


                  • #10
                    Kan nok hende moren din har rett vet du.
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment


                    • #11
                      Da gjenstår det bare å kjøpe hjulstoppere og sette inn motoren igjen så er det klart for prøveflyging. Satt inn balsablokk der understellet var og forsterket med glassfiberduk og epoxy. Understellet er skrudd fast i vingen, spennende og se hvor lenge det holder

                      Odd Johnny

                      PS - lurer litt på vingtreff på Ås med det nå!!
                      Attached Files
                      The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                      Comment


                      • #12
                        Et par bilder til...

                        Er ikke spesielt pent reparert men... Fly høyt så synes det ikke!!

                        OJ
                        Attached Files
                        The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                        Comment


                        • #13
                          Så jo ikke dumt ut. Nå er det bare å krysse fingrene for holdbarheten.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #14
                            Var ute og testfløy igår. Flyet har blitt litt lettere, fløy nesten bedre enn noen gang.

                            Odd Johnny
                            The three most useless things in aviation are altitude above you, runway behind you, and fuel left at the pump.

                            Comment


                            • #15
                              mye liming

                              Ja dette såg ikke bra ut. Har en jupiter selv som flyter fint i luften. Jeg er ny på å fly som har ført til 2 krasjer på 10 turer. Ikke verst Det har blitt en del liming på meg ,men flyet fungerer greit enda. Nå syr jeg det sammen med glassfiber for den siste styrten min var ikke noe særlig bra. Knekte framme der du også har fått knekt den,men denne holder til en styrt til tenker jeg. Dette er en modell som tåler mye juling ivertfall.
                              Lykke til med flyet ditt
                              Ny uerfaren helipilot

                              Comment

                              Working...
                              X