Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Great Planes UCD 3D .46

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Great Planes UCD 3D .46

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Min 60-60 size UCD med Saito 180 nærmer seg også slutten og det kommer ett kort-review av denne for å sammenligne med lillebror. Byggingen er helt lik, men en tilbakemelding på flyegenskaper kommer
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

    Comment


    • #3
      Saito 180, det var da voldsomt!

      Klaus: Fint fly, har lyst på en slik selv!
      mvh Kjartan

      Comment


      • #4
        Artikkel er oppdatert etter justeringer med CG.

        Etter at motoren nå tydeligvis har våknet er .... vet ikke hva jeg skal si? Flytti grisen så konge digg fly!! Les oppdateringene NÅ!

        Comment


        • #5
          Jeg MÅ bare kommentere flyet etter å ha sett Klaus kose seg på stripa med det i dag. Bare lovord. Landinger der vi bare venter på at det skal flikke.. men nei, dønn stabilt. Og motoren som er merkbart bedre allerede. Dette er godt brukbare saker
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Har akkurat satt sammen en U-Can-Do, med OS 50SX, HS225 på høyderor og balanseror. Siderorsservo ikke bestemt enda, men den skal plasseres der hvor trottelservo egentlig skal stå, med pull-pull overføring! Batteri plassert under tanken, ballanserer perfekt på 5" uten ekstra vekt. Total vekt tom på 2450g! Men det kan se ut som om firewall har up-trust innebygd... Skal det være sånn eller er det noe feil med min modell? Eller ser det bare ut som vinkelen er sånn??

            Gleder med virkelig til å få denne fuglen i lufta!!!
            Attached Files
            Mvh Tommy Fosland
            Tromsø MFK

            Hangaren: Pilot-RC Sbach 342 36% - DLE-120 | Pilot-RC Super Decathlon 28% - DLE-55 | EF Extra 300 88" - DLE-55 | EF Extra EXP 60" - Hacker A50-14XS | RFC Sbach 1m - Hacker A20-22L | Goblin 570 -Scorpion HK-4025-1100

            Comment


            • #7
              Ja gled deg
              Er ikke sikker på up-thrusten, men jeg er ikke forbauset. Min Xtreme Lite har null trekk nedover, og har hørt anbefalinger om en anelse oppovertrekk for å få den til å hoovre bedre. Ikke unaturlig når det er fly med såpass tykk vinge på lavvinget fly og motoren plassert høyt...
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Jeg har også en UCD3D .46 med nesten identisk oppsett som den Klaus har bygget.
                Jeg har en OS FS-70 Ultimate (inverted) med APC 14x4W prop.
                Av radioutstyr kan nevnes:
                3*Hobbico C-65 (high torque BB servo) (rubber og elevator)
                2*Futaba S3004 (aileron)
                1*Futaba S-128 (throttle)
                Graupner SMC14 Rx (MC-24 radio)

                Jeg har opplevd de samme problemene med motoren som Klaus. Slet med å få den til å gå ordentlig på tomgang til å begynne med. Det har bedret seg etter en del flighter, og den oppfører seg nå rimelig bra. Yter kanskje ikke maks. ennå, men det kommer......

                Da jeg er en 3D-rookie har jeg ennå ikke noe annet enn søndagsflyging med UCD'en, men den er iallefall snill som et lam.

                Får nå laget karbon-canopy til flyet (klar til helgen). Da blir den cool

                Comment


                • #9
                  Karbon canopy? Stilig...men da bør du jaggu få malt ferdig kåken sånn at du kan putten U Can't Do'n i pizzaporschen og komme og fly!!!!

                  Kanskje kan lage carbon canopy til Onyx'n min også?!??!

                  Odd
                  Odd Sundet
                  http://www.imacnorge.no

                  Comment

                  Working...
                  X