Announcement

Collapse
No announcement yet.

GWS EStarter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GWS EStarter

    Jeg har fått tilbud om en sånn fra Mikromotor.no med 400 motor med gir, regulator og 2 cellers Kokam 1500mAh lipo for 1300,- det er et par hundrelapper rabatt i forhold til listepris. Jeg syns det var litt fasinerende med et såpass lite sjøfly, men har det noe for seg eller blir det bare en 'kul' gadget som egentlig ikke bør brukes på vann?

    Er dette et bra tilbud eller? Jeg har sett meg om etter noe lite 'hybelvennlig' i plast/foam, men utvalget er ikke så stort så lenge man ikke mestrer de mange akro/3D maskinene som har blomstret opp etter lipo/børsteløs revolusjonen.

    Edit: GWS

  • #2
    Det virker artig det. Har ikke erfaring med det flyet selv, men med noen andre GWS fly, og dem er jeg meget fornøyd med. (PS. GWS har en tedens til å sende med en litt for svak motor, men din pakke virker grei den.

    for mer uttfyllende info kan du se her
    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
    er der ingen der kender dem.

    Comment


    • #3
      På GWS sin hjemmeside står det 350 motor og AA nimh batteri, så med lipo og 400 motor blir det ca samme vekt og litt mer pulver.

      Jeg har forresten slått til, så får vi se hvordan det oppfører seg.

      Comment


      • #4
        Og hvordan det er, det må du gjerne dele med oss.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          Noen tips til radioutstyr og lader?

          Tenkte Waypoint W-084 fra Griffin, eller klarer jeg meg med W-060. Jeg sparer bare 7 gram ved å velge den minste, men 084 er kanskje mer anvendelig for senere modeller?

          Behaglige priser er det ihvertfall, man får ikke mye servo for 120,- andre steder.

          Comment


          • #6
            Jeg flyr en slik en jeg og er veldig fornøyd med flyet. Mitt kom også med 400 motor, men jeg satte i en GWS 350 med C giring for ikke å koke batteriene mine. Denne drar litt mindre Amps

            Greit fly å fly, veldig forutsigbart og ikke noen skumle tendenser av noe slag. Har ikke fløye den med lipo batterier, og vet ikke om jeg kommer til å gjøre det - fordi batteriene ikke har nok vekt til å få modellen i balanse på tyngdepunktet....

            Gjør et søk med e-starter på RCGroups: Remote Control, Radio Control Planes, Drones, Cars and Boats så finner du masse info om E-starteren og etter det jeg har sett så egner den seg bra for å sette på flottører - så løp og kjøp!!

            Som du ser så har jeg laget nesehjul på min, er lei av å "tippe over" på stripa.... det funker veldig bra!!



            Ben_E
            Attached Files
            Ben-Erik Ness
            Bergen Modellflyklubb

            Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

            www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


            http://www.bmfk.no
            http://www.jetsofbergen.no

            Comment


            • #7
              Stilig den... Hva lakkerer du med? (Jeg tenke akryl-basert hobbylakk fra biltema siden den ikke trenger å tåle fuel)

              Min havner nok direkte på floats, så taildragger/trike diskusjonen er uaktuell :P

              Hvordan er motoreffekten med en 350 i forhold til den orginale 400 motoren? Hvis det ikke er så mye forskjell er det kanskje lurt å spare noen gram i snuten, spesielt siden batteriet veier 40 gram mindre enn en 8xAAA NiMh (vanskelig å balansere?).

              Uansett, det havner nok på hyllen frem til midten av Juni, er er student og har et par eksamener og innspurten av en større prosjektoppgave igjen før det blir tid til å tenke fly

              Comment


              • #8
                Originally posted by mailman13
                Stilig den... Hva lakkerer du med? (Jeg tenke akryl-basert hobbylakk fra biltema siden den ikke trenger å tåle fuel)
                Denne gangen brukte jeg en vannbasert hobbyspray kjøpt på en (vanlig ikke modell) hobbyforretning. Vannbasert er et must, ellers så ryker isoporen! Den spraylakken jeg har best erfaring med kom fra Øgrey hobby og heter Waco Deco

                Originally posted by mailman13
                Hvordan er motoreffekten med en 350 i forhold til den orginale 400 motoren? Hvis det ikke er så mye forskjell er det kanskje lurt å spare noen gram i snuten, spesielt siden batteriet veier 40 gram mindre enn en 8xAAA NiMh (vanskelig å balansere?)
                Har nok power flyr greit på halv gass. Grunnen til at jeg valgte 350 og ikke 400 var at jeg i utgangspunktet hadde tenkt å bruke 8xAAA og en 400 motor ville steike disse cellene. Nå er det imidlertid "Lipo cellen" som er mest brukt flyr nesten 20 minutter med en kokam 2s1p 1500 pakke!

                Jeg er veldig fornøyd med flyet, forutsigbart og presist. Ikke den store acromaskinen akkurat men det er det heller ikke ment å være. Flyr OK oppned, looper og gjør noen litt store roller... også tåler den en støyt!!

                Ben_E
                Ben-Erik Ness
                Bergen Modellflyklubb

                Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                http://www.bmfk.no
                http://www.jetsofbergen.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vingemutteren
                  Og hvordan det er, det må du gjerne dele med oss.
                  En gammel tråd dette, men flyet er tatt ned fra hyllen og montert.

                  Jomfruturen er foretatt i gode forhold og flyet er svært snilt, det trakk en del til venstre og opp men ikke så mye at det ikke kan trimmes bort (det er tross alt ikke noen pattern fly), venstretrekket skyldes nok en skjevhet i halen pga. en liten støpefeil som jeg ikke fikk rettet helt ut.

                  Snilt og forutsigbart og tåler ganske lav hastighet før det staller, men jeg har lest på rcgroups.com at landingene blir raskere og litt vanskligere med de litt tyngre batteriene som GWS anbefaler selv (NiMh).

                  Glimrende for nybegynnere siden det har alle ror, flyr pent og rolig og selv om det ikke tåler allverden er det svært enkelt å reparere (ingenting som ikke lar seg fikse med medfølgende lim og blank pakketeip).

                  Understellet knakk løs under den første landingen og propellen røk under den etterfølgende buklandingen så det ble med en tur siden jeg ikke hadde flere propeller med ut. Isoporen rundt festet var rett og slett revet løs, så her tror jeg det orginale designet er litt i svakeste laget.

                  Comment


                  • #10
                    Fløy du på flottører???
                    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                    Comment


                    • #11
                      Nei, på hjul.

                      Tror understellet hadde holdt fint på vann siden flottørene står i to like fester og ikke i bare et som hjulene gjør (all vridning må holdes av en plastbrakett på 15x40mm limt på isopor), ikke får man like harde slag i det på vann heller.

                      Comment


                      • #12
                        Du får tipse om den funker på flottører hvis du prøver det. Jeg funderer på å kjøpe en sånn for å kunne kose meg sene kvelder i vindstille på et vann i nærheten
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Vi får se, tror det er bare akkurat såvidt nok motorkraft til det med 400 motoren, det trengs jo litt 'ompf' for å få flottørene på plan. Med børsteløs som du sikkert tenker på burde det gå som en kule.

                          'Slope-glider' versjonen uten motor burde du få for rundt 300,- og jeg (som er relativt uerfaren) satte den sammen på 3 timer, så det er vel ikke noe å fundere på vel?

                          Det er ikke noen akromaskin for den erfarene, den liker best å fly riktig vei (dvs. med understellet vendt nedover) og trenger litt mer enn halvannen meter for å snu med sideroret.

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har lyst på en sånn på tøfler for å sitte ved et stille vann en stille kveld og bare nyte det estetiske ved en maskin over vann, uten bråk og nerver Alternativ til fiskestanga?
                            Har nok av maskiner som er acro og bråker... Blir en Nippo 0808/98 eller 1210/103 og 3S Lipo i den i så fall, kommer an på vekta.
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Har flydd litt med min E-Starter både på land og på vann. 300C gir og 10X8 propell funger fint med både 7-cell KAN650 og 2-cell 1200 lipo.
                              Bruker GWS sine flottører og det tar av på 5 meter ,morsomt men det bør være rimelig stille da.. vurder absolutt flottører til flyet

                              Comment

                              Working...
                              X