Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lading av LiPo med schulze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lading av LiPo med schulze

    Hei. Har nettopp fått tak i en schulze isl-6 330 lader og er meget klar for å lade lipo pakkene mine og spinne rundt i hagen med shockflyeren. Har ikke fått satt meg helt inn i bruksanvisningen ennå, men tenkte at jeg skulle lufte det her på forumet. Har ikke sett noen temaer som går direkte på hvordan man lader. Hvor raskt og hvor mye(for å skåne batteriene) skal man lade feks et e-tech 700mah 2 cellers batteri med denne laderen?
    Jaran

  • #2
    Det anbefales å lade med ca. 0,5C... Jeg bruker 400 i ladestrøm på mine 700-pakker på Schulse 6-330...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      lader

      ok. Vet du om laderen avslutter automatisk? Eller hvordan fungerer den? Tar det ca 2 timer?
      Jaran

      Comment


      • #4
        Den avslutter automatisk ja. Ladetiden avhenger av hvor tom batteriene er..
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment


        • #5
          Hei.
          Jeg lader mine Li-Poly batterier med 1C, dersom produsenten ikke har oppgitt noe annet er dette en trygg ladestrøm. Laderen vil da begynne med 1C som ladestrøm, og minske denne helt til batteriet er fullt ladet.
          Du kan også for å spare tid, ta batteriet av lading når det er ca.80 % ladet. De siste 20% prosentene tar laaang tid å "putte" inn i pakka.
          Da vil du ha et nesten topp ladet batteri etter ca. 40 min, isteden for et å vente 2 timer.
          Men, husk! ikke lad batteriet uten å ha oppsyn med det. Selv har jeg batteriet i en brannsikker stålbeholder med lokk (gammel ammunisjons kasse) under lading. Dette for å sikre meg ved en evt. brann i batteriet.
          Selv mener jeg batteriene er helt topp, og sikre i bruk. Men, konsekvensene kan bli store ved feil lading (som fingertrøbbel ved innstilling av lader).
          Lykke til

          Comment

          Working...
          X