Announcement

Collapse
No announcement yet.

Shock-Flyer, Erfaringer??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Shock-Flyer, Erfaringer??

    Heisan
    Har fått et tilbud på en Shock-flyer. Har veldig lyst til å slå til, men vi først forhøre meg om det er noen med erfaringer. Det er av den typen som Moss Hobby selger.
    Skal bruke det til hovering, utendørs på parkeringsplassen, og innendørs til vinteren.
    Hovrer den skikkelig med standardmotor og 3 cellers lipo? eller må jeg gå på en børsteløs med en gang?
    Hvordan er dette flyet i litt vind? må det være helt vindstille, eller tåles en liten bris? Og kan det flys, saaakteee?

    Mange spørsmål, men jeg håper at det er noen som kan svare.
    På forhånd takk for alle svar

    mvh
    askare

  • #2
    Godt spørsmål.. Dem er jo nettopp kommet inn, kjøp en da vel Og gi feedback.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Er det ikke løp og kjøp de sier? :P

      Det klør i fingrene etter å bestille.

      askare

      Comment


      • #4
        shockflyer

        Hei. Jeg har nettopp skaffet meg en shockflyer fra danmark. Gikk like greit for børsteløs med en gang. Axi med lipo 2 celler. Hovrer vel på litt over halv gass tenker jeg. Jeg tok den med ut på bygdøy her forleden og det gikk meget bra selv om det blåste litt. Ikke akkurat noen racer i motvind, men morro er det. Den kan flys utrolig sakte. Er det en liten bris kan du stå stille i lufta. Denne modellen har forandret mitt syn på elektro. Utrolig morsomt og veldig god stikketrening. Prøvde først å fly modellen i bakgården, men det var litt liten plass Litt småskader her og der. NB! Ikke bruk vanlig kontaktlim. Biltema sin kontaktlim smeltet litt av flyet...... Det følger med en fra Uhu som fungerer bra. (men jeg gikk tom)
        Jeg har laget et artigt lite motorfeste. Man må nemlig lage dette selv dersom man har børsteløs. Fungerer meget bra så langt. "klippet ut" av en 0,5mm aluminiumsplate og bøyd i fasong. Skal få tatt noen bilder snart.
        Jaran

        Comment


        • #5
          Da har jeg bestilt. Så nå er det bare å vente på posten.
          Av erfaring så kan jo det ta litt tid.

          askare

          Comment

          Working...
          X