Announcement

Collapse
No announcement yet.

Edge540 vs. Vertigo 3D.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Edge540 vs. Vertigo 3D.

    Har tenkt å kjøpe en Vertigo eller Edge 540 etter konfirmasjonen(hvis ikke mamma setter en stopper for det vel og merke, det er foresten veldig sansynlig ). Hvilket av dem er å anbefale?

    Kom gjerne med andre forslag til andre lignende fly.


    Niklas.

  • #2
    Ja takk begge deler
    Har ikke fløyet noen av mine Edge`r ennå, og er Vertigo-løs.. Savner i alle fall å ha Vertigo i stallen!!
    Du får vel svar fra affa eller Klaus som har prøvd Edge`n.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Jeg har også lyst på ett av flyene, (hvis jeg får råd, har fått meg jobb, men det er ikke fast) så vidt jeg har sett uttifra videoer er at Vertigoen er ett litt mer "snilt" fly og at Edgen er mer ekstrem (kjapp).

      Er prisen som er oppgitt på Edgen med motor? (regner ikke med det).

      Og jeg tror jeg lager en børsteløs motor av en gammel CD rom, er de kraftige nokk til 330g 3D fly? Og hvilken reg. ville dere annbefalt til en slik motor? (billig, helst rund eller under 500,- kr).
      Til slutt, er slike CD rom motorer outrunnere eller trenger de gir?

      Videoer av Vertigo/Edge 540: http://www.ultramicro.no/#

      Sorry, husker ikke hvor jeg fant de andre videoene
      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
      er der ingen der kender dem.

      Comment


      • #4
        Så litt på sidene til Moss hobby, der fant jeg en T3D II Wild Beast. Er det et greit fly? Tror det kansje blir den (hvis ikke mamma (GRØSS) stopper meg).

        Flue: Jeg har fast jobb som plenklipper hos naboen(e) .

        Niklas

        Comment


        • #5
          Les her da... (MFN) ModellflyNytt.no
          Low and slow with power to go !!

          Comment


          • #6
            Lest. Opp til flere ganger.

            Comment


            • #7
              Har selv tenkt lenge på et elektro-fly. Vurderte først en Vertigo, men den slo jeg ifra meg. Det er ikke sikkert, men jeg ser for meg at det er enklere med en enkelvinget, mindre jobb hvis uhellet er ute....også er enkeltvingete fly penere, iallefall depronmodellene.
              Så tok jeg en titt på Ultramicro sin Edge 540. Bestemte meg for den, sendte en mail nedover med forespørsel om pakkepris. Ringte etter noen dager, siden jeg ikke hadde fått noen mail i retur om at forespørselen var mottatt, men ingen tok telefonen.
              Det var da jeg så at MossHobby hadde fått inn Shock-flyer. Så nå sitter jeg her og venter på pakke fra Moss. Jeg hadde også sett litt på T3D'en, men siden jeg skal bruke flyet innendørs til vinteren, så valgte jeg en Shock-flyer. Grunnen er at jeg har forstått det slik at Shock-flyer'en ikke er så rask. (har jeg misforstått?)

              Gleder meg iallefall til pakka kommer. Sender en rapport når jeg har fått bygd og testet litt.

              Arnstein

              Comment


              • #8
                Jag har flygit både Vertigo och Edge många timmar och kommit fram till att modellerna kompletterar varandra.

                Edgen har högre vingbelastning, är kvickare och bra på kvickrollar/ tumbles och flatspinn. Vertigon flyger långsammare och renare och är stadigare i "high alpha".

                Hoppas det är till någon hjälp!

                /Anders Kjellberg

                Comment


                • #9
                  Flue: Jeg har fast jobb som plenklipper hos naboen(e) .
                  Jeg tror jeg også skal spørre om å få en slik jobb...

                  Holder for tiden på med masing på mamma for att hun skal sponse reg. til meg.
                  Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                  er der ingen der kender dem.

                  Comment


                  • #10
                    Hehe, jeg maser på både mamma og pappa, det verste er at det hjalp, mamma spanderte faktisk en liten kanne fuel .

                    I tillegg til at jeg får betalt for å klippe, slipper jeg å gå så mye. Det er mest til og fra klipperen .

                    Comment


                    • #11
                      Det med fuel skal egentlig jeg betale, men jeg kjøper fra en i klubben når jeg er på stripa og da har jeg aldrig penger på meg så det går fra pappas lommebok, og som regel "glemmer" vi at jeg skylder ham penger
                      Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                      er der ingen der kender dem.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Flue
                        Det med fuel skal egentlig jeg betale, men jeg kjøper fra en i klubben når jeg er på stripa og da har jeg aldrig penger på meg så det går fra pappas lommebok, og som regel "glemmer" vi at jeg skylder ham penger
                        Glemme? Det samme har sjedd med meg også.(ikke si det til mamma )

                        Comment


                        • #13
                          Ta det med ro... jeg skal ikke si noe til moren din
                          Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                          er der ingen der kender dem.

                          Comment


                          • #14
                            Puh... Det var godt å høre. Ikke prøv deg Besten. Nei...

                            Comment


                            • #15
                              Fordel Vertigo: den er ultrastabil, den flyr meeget sakte, den kan snu på 50-øringen pga heftig siderorrespons, den KAN flyes i en del vind men det heftigste med denne som så mange andre depron-dingser er er selvsagt vindstille. Hva med noen rolling cirkles i 1 meters høyde? Meget mye moro!
                              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                              Comment

                              Working...
                              X