Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har fått et problem med å fly i nabolaget.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har fått et problem med å fly i nabolaget.

    Jeg har et problem. Hver gang jeg går ut for å fly i nabolaget mitt dukker det opp et par fem-åringer som ikke slutter å mase. De maser og maser om å få prøve helikopteret mitt og tar ikke nei for et svar. Var akkurat ute og fløy i hagen min og da sto de der og ropte og gaula. Han ene prøvde til og med og lure meg hele tida, han mente at han hadde en sånn hjemme og derfor klarer han å fly den. Det høres kanskje tåpelig ut men det er veldig plagsomt når de står og gauler konstant mens jeg konsentrerer meg med flyging som egentlig er vanskelig nok fra før i den ujevne vinden vi har på dagtid.

    Tror jeg må fine meg en ny plass å fly, synd at jeg ikke har bil nå. Det er kanskje et vindu å fly i klokka seks når barne-TV begynner.

  • #2
    Gi dem en femmer og be dem om å ta seg en tur på Rimi. Eventuelt kan du ringe til foreldrene deresog be dem om å prate med de.

    Comment


    • #3
      Forresten, han som har en sånn hjemme, be han om å gå hjem og hente den, bare som et bevis på at han har et.

      Comment


      • #4
        Det med en femmer fukner kanskje... men da kommer de sikkert bare tilbake for mere penger.

        Hadde jeg visst hvem foreldrene var så kunne snakket med de. Det er godt mulig jeg jobber smmen med faren, det er nesten bare forsvarsleiligheter her.

        Comment


        • #5
          Spør dem hvor de bor da , og hvis de ikke vil svare på det, så kan du følge etter dem hjem.

          Comment


          • #6
            Jeg opplever stadig det samme med r/c-bilen min. Det er vanvittig plagsomt når de begynner å løpe etter bilen og prøver å fange (tråkke på ) den. En ting som funker er å fjerne tunepipen og kjøre med bare manifoilen og så gi BÅNN GASS. Da bråker det såpass at drittungene flytter seg!...
            Run, live to fly, fly to live, aces high!
            Erlend Larssen

            Comment


            • #7
              Har en "kompis" som kommer når jeg holder på ute. Han er litt yngre enn de to "kompisene" dine. Men jeg sier til han "mora di roper på deg. Gå hjem nå" og han stikker.
              De er vel ikke så lettlurt de "kompisene" dine.

              Arnstein

              Comment


              • #8
                Hvis det er veldig små barn holder det å si "Hvis du ikke stikker nå henter jeg pappa for han er politi.. hehe, dumme småunger er redd for å bli arrestert
                Run, live to fly, fly to live, aces high!
                Erlend Larssen

                Comment


                • #9
                  Jeg har ikke noe i mot at unger ser på at jeg flyr, eller at de prater til meg normalt. Men disse her tar helt av og gauler for å få oppmerksomheten min.

                  Comment


                  • #10
                    Tror nesten du må investere i en liten alvors prat med det to små krapylene. Noe som ofte virker for meg er å lande og parkere flyet for så å snakke roligt direkte til ungene. DET EN BØR PRØVE Å FÅ FREM ER AT DETTE IKKE ER EN LEKE OG AT DET ER FARLIGT NÅR DET ROPER OG GAULER SLIK NÅR DU FLYR. De må gjerne få se på men de må vere muse stille når helikopteret er i luften (det er ofte en som drar den andre med seg så å få tatt luften ut av den ungen som drar igang de andre kan vere litt lurt). Forøvrigt så bør du samtidigt få frem at ingen får prøve dine fly/helikopter så de skjønner at det ikke er vits i å spørre (mulig at jeg er eldre en deg og det gjør det lettere å få frem slikt når jeg snakker med ungene). Og spørr gjerne den flåkjeften som sier han har maken hjemme om å komme å fly med deg (spørr gjerne samtidigt om han låner ut helikopteret sitt til kompiser for at de skal få prøve). Det er viktigt å ikke bli hissig men å vere rolig og urokkelig ellers så prøver de seg (he he). Hjelper ikke dette så bør du nok spane inn foreldrene og ta en VENNLIG prat med dem om de unge håpefulle, blir foreldrene tverre og vansklige så kan du referere til den 12 åringen som døde og si at slik kan det gå når tilskuere forstyrrer (underforstått at går det til helvete så kansje du prøver å rette opp i ungenes rettning og kansje det er best om de ikke holder seg i nærheten når du vil fly) dette siste bør du nok vere litt forsiktig med men fine hint om at det kan vere farligt å stå for nært og at det er utrolig vanskligt å holde styringen når det står og roper kombinert med bekymret mine og ungenes ve og vel i tankene (store krokodille tårer med andre ord) burde ofte vere mere effektivt enn grov kjeft.
                    Prøv å prat litt med det først du det er ofte mest effektivt (det er heldigvis langt mellom de helt håpløse tilfellene).
                    Gert Hildrestrand.
                    Limets Venner.
                    Valdres Flyklubb Modell

                    Famous last words? Hey watch this!

                    Comment

                    Working...
                    X