Announcement

Collapse
No announcement yet.

NORA fra Celtic-Griffin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • NORA fra Celtic-Griffin

    Etter og ha blitt litt bitt bitt av Parkflyerbasillen som er nå, tenkte jeg at jeg også ville prøve meg på dette.
    Etter myyye surfing på nett(for det er en jungel av modeller der ute)fant jeg en liten fin sak fra Celitc-Griffin, nemmelig NORA. Er det noen som har noen erfaringer disse Tsjekkiske modellene ?? Noen som har erfaring med NORA ??

    (Det tekniske regulator,motager osv skal jeg nok greie og fikse selv, tenkte på Schulze)
    Håper noen kan svare da det er en jungel der ute av X-antal fly og kvalitet.

    Mvh
    Pål.W
    “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

  • #2
    Har ikke prøvd Nora eller noen andre fly fra akkurat den produsenten.
    Imidlertid har jeg kjøpt et par andre modeller fra Tsjekkia hos Griffin i år. Sier ikke hva det er for noen for det kommer reviews etterhvert... MEN: disse modellene er helt herlige (Reichardt begge to). Flott finish og betrekning som er stram rett ut av eska.
    Kommer nettopp inn fra en meeeget god elektro-dag på stripa blant annet med et fly med AXI-motor i som også er fra Tsjekkia. Topp saker :P AXI`en har halt min nye Jumping Jack rundt på himmelen både kraftfullt og nesten lydløst. Jumping Jack`en er Koreansk da...
    Satser du på Schulse er du på rett veg
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Hei og takk for svar...

      Etter mye leting på nett, er jeg om ikke mere usikker på hva jeg egentlig trenger av utstyr for og få flyet i lufta. Det store spørsmålstegnet er nemmelig speedregulatoren.
      Jeg hadde primært tenkt størelse Speed280/300/400. (vil vente litt med børsteløst) Vil jo ha en regulator jeg kan bruke på alle disse tre klassene, ergo flytte fra modell til modell uten og kjøpe ny reg. for hvert fly. Etter mye lesing og forhøring har jeg kommet til at jeg kansje trenger en regulator som kan ta opp til 20A ??? Stemmer dette ?? Vil også gjerne ha en regulator som kan ta Li-Po celler.
      Kom gjerne med inspill om forslag til gode kjøp, jeg er om ikke ennå mer usikker blitt...

      Mvh
      Pål.W
      “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

      Comment


      • #4
        GWS 300 eller 400 vil dekke dine behov hvis du bruker 2 cellers Li-po.
        Har selv en GWS 300 som jeg både bruker 700 og 1320 mAh Li-po.
        Brukes til en Graupner 300 motor.

        Smallsize har de til ca 200,00.
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Var en tur hos Griffin for en måneds tid siden for å få stillet LiPo-hungeren, måtte selfølgelig ta en titt på det øvrige utvalget også!
          Selv foretrekker jeg å bygge mine modeller selv, men de ferdigmodeller han kan tilby var riktig fristende...
          Regulatorer med maks konstant belastning på 8-12 Ampére, holder bra opp til Speed 400. Kjørte selv en Speed 400 7,2v med Günter prop. på 2s1200 Etec; trakk 5,6A med batteriet nyladet.
          Bygger bedre enn jeg flyr...
          ARF? Nei takk!

          Comment


          • #6
            Har inntrykk at det er veldig mye forsjellige meninger ute og går om strømtrekk.
            Noen sier at en regulator for de klassene jeg hadde tenkt meg godt kan være under 10A, noen sier 8-12A og noen sier helt opp til 16A.
            Nå hadde jeg tenkt meg regulator fra JETI eller Schulze, de fører enten 10A eller 20A ESC. Tror kansje jeg går for 20A for og være på den sikre siden. Det er jo tross alt ikke så stor prisforsjell.
            Er det noen som fører JETI i Norge, eller må man til El-fly i Danmark ??

            Mvh
            Pål.W
            “Some days even my lucky rocketship underpants won't help.”

            Comment


            • #7
              Vet Griffin har en del Jeti, men tror det dreier seg om de større utgavene. Jeg har brukt en GWS480-regulator i flere fly. Den skal klare 20A kontinuerlig og 30A burst. Fordelen er at den ikke blir særlig varm når den er såpass overdimensjonert i forhold til 370 med gir som jeg bruker. Trekker bare 8A. Den koster ikke stort mer enn de mindre, men er vekten veldig viktig bør man se nøye på hva tinga veier selvfølgelig.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment

              Working...
              X