Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny batteri teknologi på vei - Li-S

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny batteri teknologi på vei - Li-S

    Fant enda et bevis på at elektro vil vokse langt.
    Ny utvikling av Litihium med svovel - Li-S. Mer enn doblet kapasitet til 350W/kg og kan levere enda større strømmer, altså bedre for store elektromotorer.

    Les selv:
    Tucson-based Sion Power Corporation has demonstrated a new generation of batteries based on Li-S (Lithium Sulfur) technology. The demonstration at WinHEC last week powered a Transmeta Crusoe-based Tablet PC for a working day.

    Long anticipated as the lighter successor to Lithium Polymer, Sion claims that the Li-S battery pack at 350 watt hours/kg compared to 150 Wh/kg for today's Li-Poly batteries, and are good for 300 power cycles. The new technique uses a similar manufacturing process to litium polymer. The lower weight could make it attractive to phone and computer businesses, while the higher power discharge rate could make it attractive to bike and car manufacturers.

    Sion was formerly called Moltech, and has been developing the technology for a decade. Berkeley, CA. based PolyPlus also plans to license Li-S battery technology based on work at UCB. The race is on to commercialize the technology before fuel-cells begin to appear next year. ®

    Sakset fra The Register i dag. Sulphur fuels battery breakthrough

  • #2
    Skummelt....
    Synes disse nye batteriene høres mer og mer eksplosive ut jeg da
    -Men det er vel stort sett bare å ta sine forholdsregler. Idè om når herlighetene treffer norskekysten?

    Takker meg egentlig til den flytende varianten. For den er jo så MYE mindre brennbar/eksplosiv
    Audun Thinn
    Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

    Comment


    • #3
      Med flaks så begynner vi å se disse neste år.
      Enig med fuelceller, høres tryggere ut enn lithium og svovel. Har lekt såpass med de greiene som tenåring at jeg vet det blir svært stygt å farlig når det begynner å brenne eller eksploderer.

      Comment


      • #4
        Heh. Det betyr ca. en times flyging med helikopteret mitt. :P

        Comment

        Working...
        X