Announcement

Collapse
No announcement yet.

Swallow lader og strømforsyningsspørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Swallow lader og strømforsyningsspørsmål

    Kjøpte en computer lader fra SJ electronics som heter Swallow. Kjøpte den i første omgang med tanke på å kunne lade og cycle mottaker og sender batteri da jeg ikke har kontroll på ladingen med veggladeren som fulgte med radioen. Laderen virker kjempe fin og passer til mitt bruk. Den kan også lade lipo batterier og bly batterier når sånne behov melder seg. Bruker veiledningen var serdeles lite detaljert, men det står at ingangs strømmen må være fra 11V DC til 15V DC.

    Jeg begynnte å cycle batteriene med et 12 V blybatteri på 7 ampere. Dette fungerer jo greit, men litt tungvint å måtte lade batterier for å få lade/utlade andre batterier. Leste litt rundt på forumet om å ta strømforsyning fra datamaskiner. Begynnte å lete rundt i huset, men fant ingen gammel datamaskin. Jeg kom derimot over en Mascot strømforsyning. Denne gir 13.2 V DC og 3.5 ampere - maks 4. Tror dere at dette kan fungere? Mottaker og sender batterier lader jeg aldri på mer enn 300 - 400 ma.

    Med vennelig hilsen Torgeir
    Torgeir K. Haugstad

  • #2
    Jeg kom derimot over en Mascot strømforsyning. Denne gir 13.2 V DC og 3.5 ampere - maks 4. Tror dere at dette kan fungere? Mottaker og sender batterier lader jeg aldri på mer enn 300 - 400 ma.
    Tror det vi fungere greit.

    Alf Gunnar

    Comment

    Working...
    X