Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-16 fra Kyosho?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F-16 fra Kyosho?

    Hei!

    Jeg lurte på om det er noen her som har eller hatt erfaring med denne rc modellen fra Kyosho?

    Den finnes da i to versjoner etter det jeg har sett, en med elektro motor og bensin motor m/snorstart.

    Så da lurte jeg på hvordan er denne F-16 modellen er med de begge valg mulighetene?
    Er slik Ducted Fan modell...

    Hvilke av slike Ducted Fan (ikke turbin) F-16 modell er veldig bra og er lett fly?
    Og koster ikke skjorta..!
    Tommy

    Futaba 14Mz 2,4GHz
    Futaba 10CG 2.4GHz

    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
    Raptor 50Titan SE (x3)

    Div. modell flyr.. (alt for mange)

  • #2
    har vel erfart at ducted fan ikke flyr.... ikke bra ihvertfall. vil ikke anbefale snorstart versjonen heller. går rett å slett for dårlig. greier ikke å få opp den farten kroppen og vingen må hafor å få skiten til å fly. IKKE KJØP
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Vel, avenger, jeg tror du er ganske alene om å mene akkurat det. Sjekk RCgroups.com og søk på Kyosho f-16 så har du tonnevis med god info, både om originaloppsettet og alt du kunne tenke deg av modifikasjoner. Såvidt jeg kan se er det enstemmig vedtatt at modellen er flott, flyr bra og er lett å kaste igang.

      De fleste jeg har hørt om flyr elektromodellen.
      Anders Valland
      Trondheim

      Comment


      • #4
        De flyr

        Dy flyr faktsik ganske greit. Du har jo en elektro versjon og en med bensin. Men husk det er ingen 14 kilos turbin i baken. Så du drar ikke vertikalt med denne.
        Lars Norberg

        Comment


        • #5
          men det står iallefall kyosho på den. det er jo en god grunn til å la være å kjøpe den.
          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
          www.airheads.no

          Comment


          • #6
            kysoho!!!

            Kyosho er faktsik et veldig bra merke med god mulighet til å skaffe deler utenom!
            Lars Norberg

            Comment


            • #7
              Har også intrykk av at Kyosho er av de bedre ARF produsentene. Godt byggde modeller med bra finish, og jeg liker i utgangspunktet ikke ARF.

              Det eneste som avskrekker er vel prisene

              Comment


              • #8
                video av F-16 Kyosho?

                noen som har video eller vet hvor jeg kan få lasta det ned?

                Har kjøpt meg en modell, men kunne tenke meg å sett litt video av den

                Noe tips til hvilke minimottaker + servo er fin til å bruke på modellen

                Skal bruke en Futaba 8UP Super senderen på modellen..

                Fikk tips at det skulle være video på linken ModelAirplanenews.com

                Men finner den ikke ;(
                Tommy

                Futaba 14Mz 2,4GHz
                Futaba 10CG 2.4GHz

                Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                Raptor 50Titan SE (x3)

                Div. modell flyr.. (alt for mange)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by ThomasB
                  men det står iallefall kyosho på den. det er jo en god grunn til å la være å kjøpe den.
                  Vorfor ikke kjøpe kyosho. ok de koster litt mere en vmar og seagul men hvis man vil ha litt kvalitet så betaler det seg fort.

                  Når det gjelder video og omtaler så sjekk her RCU Forums har funnet masse jeg har lurt på der
                  Tom Nohr
                  Tennisveien 9
                  2450 Rena

                  Frsky taranis 9+
                  Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                  Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                  + diverse små ting

                  Comment


                  • #10
                    ok.. da skal jeg sjekke der...

                    har kjøpt kyosho jeg.. fikk kjøpt en ubrukt, men bygd ferdig

                    så nå manlger det bare resten av elektronikken (mottaker,servo,batteri).
                    Tommy

                    Futaba 14Mz 2,4GHz
                    Futaba 10CG 2.4GHz

                    Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                    Raptor 50Titan SE (x3)

                    Div. modell flyr.. (alt for mange)

                    Comment


                    • #11
                      Gratulerer med nytt fly!
                      Jeg har også hørt at den modellen ikke flyr godt, men det er rart at de som faktisk har den sier den flyr bra! Det er bare å teste og gjøre seg sine egne erfaringer her Lykke til!

                      Ang. radio, så ville jeg prøvd å holde modellen så lett som overhode mulig.. Da foreslår jeg Schulze mottaker (4 eller 8 kanaler, avhengig av antall servoer..). Du bør også skaffe deg ei lita batteripakke (men helst min.600mAh..). Jeg lodder de som regel selv, da jeg på den måten kan velge celler selv! Har god erfaring med noen bittesmå KAN batterier på 650mAh.
                      Kjøp små/micro servoer av god kvalitet for å holde vekta nede. Jeg bruker selv HS81MG på små modeller, men servoer med metalldrev har en tendens til å slarke litt! Husk også på at Hitec servoer kan ha potmetere som ikke liker kulde!
                      Ellers har Futaba sine S3101/3102 (analog) og 9650(digital). Multiplex har også mange gode mini/micro servoer. Og Volz... og JR... og.... Med fare for atter en "min servo er bedre enn din"-diskusjon
                      Bare ikke kjøp for svake servoer
                      Audun Thinn
                      Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                      Comment


                      • #12
                        jeg kjøpte noen billig servoer til formosaen og tenkte de er sikkert bra nok til denne. problemet er at den jeg har på balanseroret aldrig stopper i midtstilling. har sjekket at det ikke er overføringene. hver gang jeg tar balroret til en side og slipper stikka så går den litt forbi midten. veldig iriterende for jeg må da hele tiden korigere litt på roret for å få den til å fly rett.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

                        Frsky taranis 9+
                        Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                        Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                        + diverse små ting

                        Comment


                        • #13
                          oki...skjønner.

                          Hvor får man tak i Schulze mottakere..?

                          Hvordan er koblingene/krystall på disse i forhold til Futaba? Hadde tenkt litt på den 7ch Futaba R147F

                          kikka litt på de Futaba S3101... ikke billig akkurat syns je hos N.modellers..
                          Andre steder der prisene er bedre..
                          Tommy

                          Futaba 14Mz 2,4GHz
                          Futaba 10CG 2.4GHz

                          Hirobo SDX EP/ Hirobo Turbulence 3D Nitro
                          Raptor 50Titan SE (x3)

                          Div. modell flyr.. (alt for mange)

                          Comment


                          • #14
                            når det gjelder mottaker så kan du vel bruke de fleste Fm mottakere sammen med den senderen tror jeg. må bare få med ett mottaker krystall for den mottakeren du kjøper (på samme kanal som du har senderen selvfølgelig) har selv bestilt en jeti rex5 mottaker fra moss hobby nå som jeg skal bruke i en ultimate30 som er på vei i posten den koster 399 + 75 for krystal. og de jeti mottakerene har vedldig god kritikk så langt jeg kan se. men har ikke prøvd den selv enda så jeg kan ikke si noe sikkert. nårr det gjelder servoer så har jeg ikke peiling på hva som er bra, til det er jeg for ny i hobbyen. kikket også på de futaba servoene du nevner og til min lommebok er de alt for dyre. hadde prøvd å finne noe til halve den prisen i hvertfal. hva med waypoint W-150MG koster 170kr hos griffin
                            Tom Nohr
                            Tennisveien 9
                            2450 Rena

                            Frsky taranis 9+
                            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
                            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
                            + diverse små ting

                            Comment


                            • #15
                              Tyor når det gjelder den der Jeti mottakeren, så har den for det første begrenset rekkevidde. Ca. 450m for det andre så glitcher den ofte. Jeg har selv en sånn, og jeg flyr ikke en tur uten at den finner på noe tull. Jeg ville aldrig bruke den i noe annet en et billig epp/isopor 3D kjerre.....

                              Det med rekkevidden er testet. Det ble en lang tur ut i skogen for å finne flyet!!!!

                              Greit at den er billig, men du kommer før eller siden til å angre bittert på at du ikke kjøpte deg en Schulze Alpha 835 eller 435, eller tilsvarende fra annen produsent.

                              Mvh Bonito
                              Damn these things are hard to fly!

                              Comment

                              Working...
                              X