Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sanwa (Airtronic) RD 8000

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sanwa (Airtronic) RD 8000

    Tittet på sidene til Smallsize litt tidligere i dag og ser at de har RD 8000 for under 3.000. Dette må jo være kjempebillig. Spesifikasjonene er jo bra. Snakket med en del som har hatt/fremdeles har Sanwa(Airtronic) og alle er fornøyd. Er dette et godt alternativ til Eclipse 7, Futaba 6 -7 kanals computerradio, Mpx Royal 7, eller JR i samme størrelse?

    Har 3 fly nå og har veldig lyst på en elektro kjerre med balanseror som betyr 4 fly i stallen. Med 3 fly så må man stadig vekk skifte reversering og triminnstilling og med ett fjerde fly så har man vel snart ikke noe valg!

    Håper at noen har noen fornuftige innspill
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Har ikke kjenskap til den radioen du nevner men har en Sanwa fra 1996 som fortsatt er i toppform (Vanguard 7).
    Ett kan jeg si deg å det er at den ble byttet ut fra normal bruk etter kun ett halvt år da jeg allerede hadde kommet opp i tre fly som var flyklare samtidigt (ble gal av å stille inn senderen for hvert fly to/tre ganger om dagen). Så jeg kjøpte en komputer radio med minne for flere fly (bare tre men det holdt da, i dag hadde jeg sørget for at minnet hadde hatt plass til mere enn 3 flymodeller da det fort blir 3-5 som kan vere flyklare samtidigt). Så min anbefaling er at du går for en komputer radio med minne for flere modeller (har Sanwa radioen du ser på minne for en 5-6 modeller så holder nok det sett fra det stå ståstedet). Når det gjelder sammenlikning av radioer og hvilken du bør kjøpe får du sikkert hjelp fra andre her på forumet som kan mere om radioene i denne prisklassen en meg.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Den har 10 modellminner
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Hei Superstar40 !

        Jeg har ikke noe erfaring med rd8000, men bruker selv en rd6000 som er så godt som det samme.

        Jeg er svært godt fornøyd med denne og har lite å klage på. De rundt meg bruker Hitech Eclipse 7 og de har heller ikke stort å klage på der. Men det som kanskje jeg ser som er fordel på sanwaen som ikke hitech har er at sanwaen er mer brukervennelig. Lettere å naviger. Noe som er et pluss. ( tramper sikkert noen på tåa nå!?!?!? )En annen ting er at vi har fått et lite inntrykk over at sanwaen har større "innstillingsmuligheter", større max og min på trim og slikt, hvis du skjønner, i forskjell til hitech.

        Når det gjelder Futaba så er det vel liten tvil om at det er sendere som fungere godt! Men jeg personlig har lite erfaring med disse.

        Uansett hva du velger av sendere så er det vel jamt over relative gode sendere i salg.

        Lykke til !

        Isak
        Runar Isaksen
        risaksen@bluezone.no

        Comment


        • #5
          Isak sa: Men det som kanskje jeg ser som er fordel på sanwaen som ikke hitech har er at sanwaen er mer brukervennelig. Lettere å naviger.
          Bruker man radioen sin mye blir man fort dus med programmeringsmåten tenker jeg. Bruksanvisninger er ofte en fin ting, spesielt hvis man vet hva man skal fram til. Vet man ikke hva slags funksjoner man ønsker blir det litt verre...
          Personlig kan jeg min sender så godt at jeg skvetter rett inn i menyene og setter det jeg skal, men gi meg en HiSaTabaR i lankene og jeg får neppe tatt av Men så har jeg satt opp mange dusin fly siden jeg handla senderen. Hadde jeg kjøpt Futaba eller JR hadde det sikkert vært like greit etter noen år!
          Min neste radio blir lik den jeg har i dag, rett og slett siden jeg liker den. Men for en nybegynner er det kanskje viktigere hvilke merker man kan få hjelp til å bruke hvis mange i klubben har sorten, spesielt hvis man ikke allerede er "preget" på noen spesielle. Jeg er så preget på "mitt" merke etter mange år så jeg har en feeling at ikkeno annet vil fungere!
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Drømmen var en Mplx Royal eller 3030 men med en pris på ca 3.000 for noe som ikke ligger langt unna på de viktige tingene blir man jo veldig fristet. Det er forskjell på impuls til 3.000 og og impuls til 7-8.000

            Bør styre unna Smallsize i noen dager til man har tenkt igjennom saken eller hvis jeg kjøper fly nr 4 så må jeg jo bare ha det men da blir det jo 4.500.

            Har spurt brodern om han vil kjøpe Laser 6 for noen grunker så svarer han ja blir jo nettokostnaden inklusive fly ikke så veldig gæernt
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              Jeg har en JR-X3810 ADT. etter ca 2 timer i potene satt programmeringen, enkel radio som har nok funksjoner.

              Niklas

              Comment


              • #8
                Brodern kjøper Laseren Har lastet ned instruksjonsheftet fra nettet og den var på 76 sider. Ser at den har de viktigste funksjonene ++++ så på fredag som kommer blir jeg eier av ny radio + fly .

                Alltid spennende med noe nytt
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment


                • #9
                  Superstar40 skrev: Drømmen var en Mplx Royal eller 3030 men med en pris på ca 3.000 for noe som ikke ligger langt unna på de viktige tingene blir man jo veldig fristet. Det er forskjell på impuls til 3.000 og og impuls til 7-8.000

                  Har nettopp "impulset" for 8.599.- NOK.
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Huffda Feriepenger på vei?
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by joo
                      Superstar40 skrev: Drømmen var en Mplx Royal eller 3030 men med en pris på ca 3.000 for noe som ikke ligger langt unna på de viktige tingene blir man jo veldig fristet. Det er forskjell på impuls til 3.000 og og impuls til 7-8.000

                      Har nettopp "impulset" for 8.599.- NOK.
                      Har du nettopp vunnet førstepremien i tipping eller noe sånt???
                      Det var litt mye med 8.599.-...

                      Comment


                      • #12
                        Håper det Superstar40 Ellers er jeg ille ute.
                        Var egentlig veloverveid impuls, tenkt på det i et år nu... Mail til Øgrey er farlig....
                        Ostnik: med 7-sifra beløp i gjeld kan man vel gå ned med flagget til topps eller? Kjøpte visst et nytt fly samtidig Og fått meg digital speilrefleks endelig.... Men nu er det slutt! Trur æ.....
                        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by joo
                          Håper det Ellers er jeg ille ute.
                          Var egentlig veloverveid impuls, tenkt på det i et år nu... Mail til Øgrey er farlig....
                          Ny MPX profi 4000??? .

                          Ikke hvis du bare "spør om prisen" på noe .

                          Comment


                          • #14
                            Tja.. nu kan du lure Ostnik
                            Gåte: hvis jeg ikke vurderer andre merker enn Multiplex og skal oppgradere fra 3030 og flyr med senderpult, hva blir det da ??

                            PS: gadget-boys need gadgets to stay happy!
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              7-sifret beløp i gjeld ?? ekke det fali for hobbyen da? Skulle ihvertfall tro det ..

                              MPX Profi 4000.

                              Comment

                              Working...
                              X