Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jero Jet..Flaps spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jero Jet..Flaps spørsmål

    Hei.
    Er nå ferdig med å bygge "Jero Jeten" Og første tur står for tur.Har brukt digetale servoer på alle ror(JR).Men ser at flapsen siger ned når strømmen skrues av.Og at en også hører at servoen jobber litt for å holde flapsen oppe,når strøm er på,dog ikke mere enn vis jeg snur flyet opp ned så blir disse stille.
    Men ser på "RC-Univerce"På et lignende spørsmål så anbefaller BVM å ikke bruke digetale servoer på flaps på "King Caten" og dette flyet er veldig likt "Jero jeten".Dette begrunner de med at digetale servoer er ikke bygd for å jobbe slik,og kan dermed feile.Det er mere enn nok batteri kapasitett,2 Pakker a 4 celler på 1700mAh.
    Hva bruker dere andre ?
    Og hva mener dere om påstanden at digetale servoer som mesteparten av tiden kun brukes til "Hold"posisjon kan feile.?
    Vennlig hilsen
    Roy.

    2,Biler.
    1,Leilighet.
    masse øl i kjøleskapet.
    + diverse innbo.

  • #2
    Min erfaring med digitale servoer er at de er overlegne de analoge på alla måter. Jeg kan ikke forstå at servoen bryr seg om hvilken posisjon den har fått beskjed om å holde. Har ialle fall installert digitalt på flaps på min Super Bandit, men den har bare 20 turer enda, så det er litt tidlig å være kategorisk i uttalelsene. Er det en mulighet for at potmetret svir seg? Jeg vet ikke engang hvordan disse digitale ser ut inni.

    Det viktigste med flap-installasjonen er at rorflaten går lett til alle posisjoner, også helt opp, slik at servoen kun trenger å jobbe mot luftkreftene. I OPP stilling er det svært lite kraft som trengs, prøv å lag servoarmen slik at den peker rett på (eller rett fra) rorhornet i fullt UT stilling. Dermed er det heller ikke så mye moment på servoen her.
    Per G.

    Comment


    • #3
      Per G skrev: prøv å lag servoarmen slik at den peker rett på (eller rett fra) rorhornet i fullt UT stilling. Dermed er det heller ikke så mye moment på servoen her.
      Genialt tenkt dette Per Notert bak øret som årets beste råd så langt. Takker.
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Den var ny ja. Takker.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment

        Working...
        X