Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontakter til LIPO

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kontakter til LIPO

    Har en Shock-flyer under bygging, som skal ha Lipo-batterier. Siden det ikke var noen kontakt på regulatoren, så må jeg sette på kontakt.
    Har noen Deans-kontakter liggende, så tenkte jeg å bruke de. Blir de for tunge?

    Arnstein

  • #2
    Hvor mye strøm skal det trekkes? Er du ikke oppe i mer enn 5 Amp kan du gå for de små JST-kontaktene som er med de fleste pakkene. Dem er lette, billige og bra nok til mindre strømmer.

    Og når du skal velge kontakter for mere ampere bør du titte litt på priser og hva du liker.. plutselig skal du ha 40 av dem Jeg har 2mm GoldConnectors på alle pakkene som ikke er for minimini-bruk, dem har JST.
    Og jammen må jeg snart begynne med 4mm også siden en motor jeg har sannsynligvis vil trekke 35-40A...
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Har ingen aning om hvor mye strøm som trekkes. Er vel ikke all verden. Men jeg tenkte at siden jeg hadde disse Deans-kontaktene så kanskje jeg skulle bruke de, så slapp jeg å kjøre til hobby-sjappa.
      Er de lette nok?

      arnstein

      Comment


      • #4
        Shock-Flyer vil trekke ca 5A tenker jeg.

        Jeg bruker micro-deans i mine småfly. 2-pin på batterier og 3-pin på børsteløse motorer. De er gode for 15A maks og er små og lette. De kan også forandres så man får kontakter som ikke kan kobles feil vei ved å flytte pinnen fra en side over i andre kontakten og omvendt.

        Jegt har kjøpt kontaktene fra Hjem - Norwegian Modellers men vet ikke om det finnes billigere forhandlere i Norge. Hvor kjøpte du dine Deans?

        Comment


        • #5
          Mine kontakter kommer fra Modellers. Og de heter DEANS1301.
          Syns at de er litt tunge, og siden det er mitt første elektro-fly så spør jeg litt om dette temaet.

          arnstein

          Comment


          • #6
            Jeg bruker de som heter DEANS1002 til batterier og regulatorer, og DEANS1003 til børsteløse motorer.

            Når jeg skal bruke DEANS1002 på batterier/regulatorer så bytter jeg en pinne fra hvert kjønn om sånn at de ikke går an å sette i feil vei. det er bare å dra i kontakten VELDIG hardt.

            Jeg bruker også DEANS1002 til børstemotorer men da bytter jeg ikke om pinnene på kontaktene.

            Comment

            Working...
            X