Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvordan få power på mottaker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvordan få power på mottaker

    Har nettopp kjøpt fly, skjønner ikke hvordan jeg skal få strøm på mottakeren. Jeg har fire servoer som skal kobles til mottakeren som er en HFS-04MG fra Hitec. Denne har ikke egen strømledning og det er kun fire kontaktpunkter, en for hver kanal. På kanal 4 står det B/CH4, det forteller meg vel at her skal strømmen inn sammen med en servo, må jeg da ha en Y-kabel (eller bruke loddebolten) slik at jeg kan koble en servo til. Går ut fra at det er flere av dere her på forumet som kjenner til dette, og uten dere vet jeg ikke hva jeg skulle gjort
    På forhånd - tusen takk for løsninger.
    Kyosho Calmato 40 (ARF) - Magnum 46
    Wilga 2000
    Raptor 50 V2
    Sanwa RD 6000
    Opp skal det - for ned vet jeg det kommer.

  • #2
    Ja, det er så enkelt. Koble til en Y-kabel (hvis du har) på B/Ch4-inngangen. Den ene utgangen fra Y-kabelen går til servoen og den andre til bryteren for mottakerbatteriet.
    Lykke til.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Takk, da var ikke mine tanker så langt unna sannheten
      Kyosho Calmato 40 (ARF) - Magnum 46
      Wilga 2000
      Raptor 50 V2
      Sanwa RD 6000
      Opp skal det - for ned vet jeg det kommer.

      Comment


      • #4
        Kanskje dette bildet oppklarer enda mer? Viser loddesiden, der servo-kontaktene er loddet på printet. Som du ser har alle servokontaktene felles pluss og felles minus mens "signalet" er individuelt for hver kanal. Det ligger en liten kondis over i tillegg. Dette er en 6-kanals mottaker det ch6/battery er på samme kontakten. I praksis er det mulig å koble batterikontakten i hvilket hull du ønsker.
        Attached Files
        Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

        Comment

        Working...
        X