Announcement

Collapse
No announcement yet.

GWS servoer mm!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • GWS servoer mm!

    Har ikke lyst til å kjøpe Hitec sin Feather mottaker og HS 55/50 servo da det har kommet en del negative tilbakemeldinger her på forumet. Vurderer å kjøpe Waypoint igjen og Jeti 5+ mottaker da jeg har det det fra før i Woody. Ser at Elefun har GWS servoer og mottakere - er det noen som har erfaring med disse?

    De har også en LeXors Micro servo 202 til kr. 120 med greie mål og prestasjoner - hvordan er den?

    Det blir for dumt å kjøpe servo her og mottaker der sparer en del porto ved å plassere en ordre for alt på et sted.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Har ikke hatt GWS-mottakere selv. Men... vet av to som har hatt og vært misfornøyde. Dårlig rekkevidde mente begge to. Kan jo være tilfeldig, og jeg vet ikke hva slags GWS-mottakere det var snakk om!!

    Lett og god mottaker: Schulse! 435 eller 835. Har ikke selv men skal ha! Beste micromottaker jeg har erfaring med så langt er MPX Pico3/4.

    Hva med en Penta? Hvis du skal holde deg i nærområdet? Har ikke fått prøvd mine noe særlig ennå, ikke allverdens rekkevidde men du så lett!
    Titte på bildet: Dymond 44-servoer og Penta RX... totalt 13 gram på RX og 2 servoer La en Hitec Electron ved siden av for å vise størrelsen...

    Dette duger bare til depron-dingser i nærheten av antennen selvsagt.
    Gå for Schulse og Waypoint du.
    Attached Files
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Huff..
      Mottakerene blir bare mindre og mindre. Snart ser man dem ikke mer.
      Er vel ikke lenge nå før servoene har innbygd mottaker og batteri slik at man ikke behøver ledninger..

      Jeg (og pappa) har en depron deltavinge med en hitec feather mottaker, den blir halt bananas når flyet kommer nærme andres sendere. Får å si det sånn: Feather er ikke egnet i dyre fly.
      Run, live to fly, fly to live, aces high!
      Erlend Larssen

      Comment


      • #4
        Hitec Feather er kjent for å være ekstremt dårlig når det gjelder å fly sammen med andre.

        GWS sine Pico mottagere fungerer bra for meg i mitt helikopter. Jeg flyr jo ikke lenger unna enn 50m utendørs da for modellen er jo veldig liten. Jeg har flydd sammen med to andre helikopterflygere med min Pico mottager.

        Jeg tror det er GWS Pico STD servoer i mikrohelikopteret mitt. De fungerer som de skal. Nøyaktige og pålitelige så langt. Jeg har kjøpt Waypoint 060 servoer til det nye prosjektet mitt, da. Stoler mer på de. De er jo ikke akkurat dyre.

        Comment


        • #5
          Ser at GWS oppgir 150 meter rekkevidde på de fleste mottakerne sine.. Alt til sitt bruk ja tahustvedt.

          Erlend: jeg lar alltid et par servoer henge på Penta-mottakeren når jeg legger den på bordet så jeg vet hvor den er
          Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

          Comment


          • #6
            Ser hos Elefun at det er to varianter av GWS, en med rekkevidde inntil 150 meter og en med inntil 300 meter. Har ikke hatt trøbbel med Jeti5+ mottaker og vurderer sterkt å kjøpe den igjen. Dymond servoene som også selges hos RS Hobbyimport ser jeg har fått positiv omtale her på forumet.

            Jeg får sove litt på det - det er litt for mange varianter å velge i mellom.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              PS: Erlend sa at servoene snart får innebygde mottakere etc... det blir litt galt å skulle ha krystaller etc i hver servo. Det motsatte derimot har Multiplex kommet med for mange år siden Sjekk ut deres Einstein`s som er mottakere med 2 servoer innebygd.... (Ja hvem andre enn MPX er så lang foran i utviklinga, som vanlig?)
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

              Comment


              • #8
                Den var beregnet til to kanals seilfly og faktisk ordentlig smart (mener den hadde noen ekstra utganger til ekstra servoer/regulatorer etc.).
                Gert Hildrestrand.
                Limets Venner.
                Valdres Flyklubb Modell

                Famous last words? Hey watch this!

                Comment

                Working...
                X