Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balanseror uten miks/y-kabel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balanseror uten miks/y-kabel

    Vet ikke om dette er nytt for alle, men etter intens feilsøking på stripen i dag pga. feil i RC-delen, fant eg ut at kanal 1 og 8 henger sammen, bare motsatt. Altså en y-kabel uten kabelen!!! Skal du ha balanseror med to servoer, og mangler comp. kontroll, er det bare å plugge servoene i 1 og 8.

    Funker med standard 8-kanals mottaker som følger med focus 6/ eclipse 7 osv....

    Og hva feilen angikk, lite strøm på rx-batteriet....
    Morten Smøraas

  • #2
    Ikke så interessant før du lekker ut opplysninger om hvilken TX dette gjelder....

    Men der er GARANTERT ingen MPX, der dukker ikke opp slike "bugs" som andre har funnet opp, du lager "alt" selv der, om du ønsker 12 balanseror-servoer går det bra det og..... kunne ikke la være

    Batteritester eller batteriovervåker er utstyr som burde vært påbudt hos alle....
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment


    • #3
      Er det RD 3500 du mener?
      Dette med kanal 1 og 8 må enten vere en feil på mottakeren eller så har du aktivert en eller annen miks i senderen din, for hvis kanal 1 og 8 er mekanisk koblet sammen så er motakeren kun på 7 effektive kanaler.
      Gert Hildrestrand.
      Limets Venner.
      Valdres Flyklubb Modell

      Famous last words? Hey watch this!

      Comment


      • #4
        Det er RCD 3500 ja, testet nettopp selv.

        Comment


        • #5
          Det er iallefall ikke en miks i senderen, siden det er en Focus 6. Helt sikkert innebygd i mottakeren så lenge den ikke for singnal inn på kanal 8 (batteriinngangen). Men det funker
          Morten Smøraas

          Comment


          • #6
            Virket med Laseren, men ikke med 3810-en.

            Comment


            • #7
              Aha så kanal 8 virker som automatisk slave til kanal 1 når motakeren ikke mottar signal til kanal 8 men kanal 8 er kanal 8 når senderen har 8 kanaler (ps. Ostnik sier kanal 1 og 8 går samme veien når kanal 8 virker som slave).
              Gert Hildrestrand.
              Limets Venner.
              Valdres Flyklubb Modell

              Famous last words? Hey watch this!

              Comment


              • #8
                funker forretsen også med 2 og 7, bare for å oppdatere litt....
                Morten Smøraas

                Comment


                • #9
                  Hmmmmmmm. Mixing i mottakeren?? Neppe!
                  Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Psyko-lefse
                    funker forretsen også med 2 og 7, bare for å oppdatere litt....
                    Det gjør det med min Futaba mottaker (vet ikke hvilken) og Futaba FC-16 radio; men da må det programeres/aktiveres i radioen.

                    Forresten, det er så forskjellig på alle mottakerene mine; så hvis man har en servo på hver kanal og flyr mode 2 hvilket ror plugges inn i hvilken kanal på mottakeren?
                    Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                    er der ingen der kender dem.

                    Comment


                    • #11
                      Det bestemmes av senderen. T.d. Hitec: kanal 1 = Balanseror, kanal 2 = Høyderor, Kanal 3 = trottle, kanal 4 = sideror, kanal 5 = understell o.l. kanal 6 = flaps, kanal 7 = aux (eller differensierte balanseror).
                      Går du til Sanwa så er i hvert fall min gamle vanguard lik Hitec med unntak av at kanal 1 og 2 bytter plass.
                      Som du skjønner er dette helt opp til sender fabrikatet.
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Vingemutteren
                        Det bestemmes av senderen. T.d. Hitec: kanal 1 = Balanseror, kanal 2 = Høyderor, Kanal 3 = trottle, kanal 4 = sideror, kanal 5 = understell o.l. kanal 6 = flaps, kanal 7 = aux (eller differensierte balanseror).
                        Går du til Sanwa så er i hvert fall min gamle vanguard lik Hitec med unntak av at kanal 1 og 2 bytter plass.
                        Som du skjønner er dette helt opp til sender fabrikatet.
                        Mange Takk!! Jeg begynte å bli redd jeg hadde gjort noe helt feil. På min Hitec er det som du sier og på Futabaen er det som på Sanawa!
                        Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                        er der ingen der kender dem.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by joo
                          Hmmmmmmm. Mixing i mottakeren?? Neppe!
                          Så lenge kanal 7 og 8 ikke får inn signal, virker de som slave til kanal 1 og 2. En liten miks er det jo
                          Morten Smøraas

                          Comment


                          • #14
                            Njaaa Psyko-lefse... Det er nok fra senderen.. Får bakoversveis og avskriver alt jeg vet om elektronikk hvis det skulle være en "mikser" i mottakeren Hva skulle skje hvis du bruker mottakeren mot en 12-kanalers sender da?
                            Er derimot ikke umulig at senderen som er f.eks 6 kanals har en sjuende og endog åttende styrepuls som er den samme eller reverserte av noen primærfunksjoner (Balanse/høyderor)... Hva sier bruksanvisningen til senderen? Er dette en funksjon i senderen er den absolutt gull verdt
                            Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

                            Comment


                            • #15
                              Letet litt i bruksanvisnigen til senderen, Focus 6, men det stod igenting om det i den. Har desverre ikke noe bruksnanvisning for mottakeren, så har ikke noe bevis om at en miks er det. Dette er forresten prøvd med to sett sender/mottaker, så senderen min er nok ikke fucked

                              Det må være en miks, i sender eller mottaker, men hvor er jeg ikke sikker på....
                              Morten Smøraas

                              Comment

                              Working...
                              X