Announcement

Collapse
No announcement yet.

Roroppsett på en Hacker Sky Arrow?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Roroppsett på en Hacker Sky Arrow?

    Kjøpte på fredag Sky Arrow hos Griffin, den er satt opp med en Ceremark 400 motor, Pixi 20 P ESC (programmerbar via throtlestikka på fjernkontrollen), 2 stk Waypoint 60 på balanseror, og 2 stk Waypoint 84 til høyde og sideror. Mottaker er en Podensky 5 kanals minimottaker på 5 gr. Skal bruke E-tec 2cell 1200 mAh lipo.

    Er ikke helt ferdig med å sette den sammen men lurer veldig på hvor store rorutslag skal man ha?

    Vingespennet er ca 100 cm og kroppslengden er 71 cm, flyvekt ca 500gr.
    Espen Kvien
    Gruppeleder F3A
    Vingtor RC Club
    f3a.norge@gmail.com

    Mange fly og mye moro

  • #2
    Hvis det ikke står i instruksjonene (som pleier å være litt rotete når det gjelder Hacker) så kan du sende dem en mail og spørre.

    http://www.hacker-model.cz/
    What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

    Comment


    • #3
      Kan ikke se at det står i instruksjonsheftet - som er ikke bare ganske rotetet, det er veldig rotete . Men det er veldig godt bygd og alle delene passer veldig godt sammen . Det eneste som jeg har måtte endre på, er sideroret som måtte kappes litt i overkant for at det skal passe med utslag på høyderoret.

      Har nå sendt en mail til Hacker for å få oppsettet - takk for tipset
      Espen Kvien
      Gruppeleder F3A
      Vingtor RC Club
      f3a.norge@gmail.com

      Mange fly og mye moro

      Comment


      • #4
        Hacker har ikke svart ennå - men prøver jeg med 3-4 mm på balanseror, 3-4 mm på høyderor og 4-5 mm på sideror så er det kanskje noenlunde korrekt?

        Alternativt er jo å bruke dual rate og starte med små utslag og så bytte på hvis den oppfører seg for snilt
        Espen Kvien
        Gruppeleder F3A
        Vingtor RC Club
        f3a.norge@gmail.com

        Mange fly og mye moro

        Comment


        • #5
          Fikk svar fra Hacker i dag og de oppgir at Balanse/Høyderor skal være +- 15mm og Sideror skal være +- 20mm. Jeg synes dette var store utslag på B/H. Starter med ca halvparten på B/H så får vi se hvordan dette går
          Espen Kvien
          Gruppeleder F3A
          Vingtor RC Club
          f3a.norge@gmail.com

          Mange fly og mye moro

          Comment

          Working...
          X