Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitt føsrte fly!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mitt føsrte fly!

    Jeg skal kjøpe meg mitt føste fly... en betingelse er at det også skal kunnekjøre på vann...

    Jeg har sett på wingo flyene, men det er da ikke orntlige fly der jeg lærer å kjøre orntlig. i tilleg må jeg da kjøpe lader o.s.v skal satse på fuel etterpå

    Jeg har da sett ut Ready on floats. men det er desverre litt tungt tror jeg, og må fly fort. men kan jeg ikke da få bra nokk stikketrening på en flysimulator?

    eller er det noen trainer balsa fly som kan brukes på vann?

    sorry for skriveleifene!

  • #2
    Alt i orden Leif... Husk: Det er _båter_ som kjører på vann... Fly kan ta av, lande, og takse på vann. Fly "kjører" ikke, de flyr (helst). Nok flisespikking... Jeg vil påstå at alle trainere på markedet kan utstyres med flottører i riktig størrelse, originalt eller ikke! Finner man ikke egnede flottører, kan man bygge selv i isopor e.l., balsa/plywood, støpe i glassfiber/plast, eller kombinere materialene. Det er masse flottørtegninger på nettet, bare sett i gang! Finner du ikke rett størrelse, er det greit å forminske/forstørre til det passer. En gammel regel påstår at volumet i én flottør (i liter) bør ca. tilsvare flyets vekt i kg... Og det blir jo det samme i ccm. kontra gram...
    Noe av det viktigste er at flottører må sitte ordentlig fast! Ikke noe fjæring som er fint med hjul! Så man må stive av i kryss...
    Plassering av tyngdepunkt, og angrepsvinkel osv. er det skrevet i bøtter og spann om, både her og ute på det store nettet, let!
    Bygger bedre enn jeg flyr...
    ARF? Nei takk!

    Comment


    • #3
      Wingo er et PERFEKT fly å trene på, det er stabilt og fint/snilt i luften, og står for en støyt.... Mitt tok kvelden først etter en serie krasj(det hadde en tendens til å treffe lyktestolper ).

      Var ikke det en på QXL som solgte sin Wingo med alt, til 2200 kr? tror det....

      Comment


      • #4
        Originally posted by Ostnik
        Mitt tok kvelden først etter en serie krasj(det hadde en tendens til å treffe lyktestolper ).
        JAAAA!!! Det er flere enn bare jeg som treffer lyktestolper Selv endte jomfruturen min rett inn i en lyktestolpe 1,5 sekund etter take-off....

        Ooops...glemte meg litt. Det var ikke jomfruturen. Den endte jo opp i granskauen Men tur nr. 2 endte i lyktestolpen...
        Mvh
        Geir-Tore Lindsve

        Comment


        • #5
          Jomfruturen min gikk faktisk helt fint, det var først når jeg begynte å tøye grensene det gikk gale, forresten, eneste grunnen til at det ikke er i bruk ennå er at kroppen er skjev +at det er baktungt da.

          Comment

          Working...
          X