Announcement

Collapse
No announcement yet.

Carbonblader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Carbonblader

    Hei
    Hvor kjøper man billige allround rotorblader til 60. heli?
    Må være kunstfiber (ikke tre) men ikke noe "top of the line" konkurranse-greier. Gode, ferdig balanserte blader for en skarve Raptor 60.
    Så blader fra 750,- til 850,- hos Helizone. Bra deal?
    Er dette stk. pris eller....?

    Tips mottas med takk!

    Og for de av dere som lurer.....jada! Var litt uheldig her om dagen. De pene hvite carbonbladene mine fikk smake en omgang asfalt. Snufs!
    Faktis det eneste som ble ødelagt....men til gangs da...
    Mvh

    Olav Lund

  • #2
    Prisen på 750-800,- er pr. sett, ferdigbalansert.
    Theodor Bastberget

    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
    http://www.modellhelikopter.no

    Comment


    • #3
      Se det! Var vel ikke så ille.
      Virker som en grei pris....eller?

      Et par spørsmål: Er det noen som vet hvor mye/lite slark det skal være på halerotorakselen. Jeg kan ta tak i halerotorbladen å vri de et par grader statisk? Halerotoraksel vandrer et par mm inn og ut.
      Jeg har også et problem med at halrotor-servo 'låser' seg når jeg går i fulle utslag i heading hold?
      Mvh

      Olav Lund

      Comment


      • #4
        Originally posted by oddbob
        Se det! Var vel ikke så ille.
        Neida, måtte bare syke meg litt opp... Går det som regel greit

        Originally posted by oddbob
        Virker som en grei pris....eller?
        Ikke noen upris for 60 size carbonblader det.

        Originally posted by oddbob
        Er det noen som vet hvor mye/lite slark det skal være på halerotorakselen. Jeg kan ta tak i halerotorbladen å vri de et par grader statisk? Halerotoraksel vandrer et par mm inn og ut.
        Det varierer noe fra konstruksjon til konstruksjon. Synes det nok var noe i meste laget... Er det i overgangen til halerotorakselen eller i drevene slarken er? Regner med at du har prøvd og gjøre det så tight som mulig...

        Originally posted by oddbob
        Jeg har også et problem med at halrotor-servo 'låser' seg når jeg går i fulle utslag i heading hold?
        Hvordan gyro og servo har du. Virker som om oppsettet på radioen er med litt for store rorutslag... mulig...
        Theodor Bastberget

        Airplanes are for people who can't fly helicopters!
        http://www.modellhelikopter.no

        Comment


        • #5
          Det er ikke jeg som har satt sammen helikopteret.
          Tror jeg skal pelle frahverandre halerotor med gearbox/drev og se hvor slarken sitter. Det sitter en set-skrue inne i selve halerotorakselen og man ser tydelig at akselen beveger seg.
          Tror jeg har en pdf-manual. Skal se igjennom denne.

          Gyroen er en CSM ICG 360 og servoen er en Futaba S9203.
          Ikke noe superduper greier, men bra nok for meg...ennå

          Servoen er motert fremme i orginalt servo tray, men har lyst til å flytte denne bak på halebommen. Finnes det et greit ombyggingsett for Rap.60?
          Mvh

          Olav Lund

          Comment


          • #6
            .
            Må være kunstfiber (ikke tre) men ikke noe "top of the line" konkurranse-greier. Gode, ferdig balanserte blader for en skarve Raptor 60.
            Huff da Kikk litt på Alan Szabo å se om du syntes Raptor 60 fremdeles er "Skarve"
            Billig? Åjada, men skikkelig morsom å fly
            Det sitter en set-skrue inne i selve halerotorakselen og man ser tydelig at akselen beveger seg.
            Her skal det ikke være slark.Den set-skruen er kun for å holde låsepinnen til halerotor pulley'en, pass på at denne er skrudd ordntlig til og festet med locktite.
            Slarken kommer mest sannsynlig fra at denne har spist seg inn i pulley'en.
            http://www.raptortechnique.com/manua...-50_page20.htm
            Tror det ser slik ut på R60 også.

            Jeg har også et problem med at halrotor-servo 'låser' seg når jeg går i fulle utslag i heading hold?
            Hvis du mener at den ikke går tilbake til senter i HH mode er det helt normalt. Dette skjer ikke under flygning. Men hvis det også skjer i Normal mode, må du justere max travel på gyroen, så den ikke kniper i fullt utslag.

            Ombyggings deler får du på www.helizone.no , men det er både og med å ha servoen der "ute" servoen er veldig utsatt for fuelsøl og eksos, og det er som regel en av de dyreste servoene som sitter der,men selvfølgelig er det en smakssak
            Tore

            Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!

            Comment


            • #7
              Kanskje jeg skal omformulere fra 'skarve' til 'standard' Fornøyd nå?
              Jeg liker Raptoren kjempegodt jeg...ville bare legge litt vekt på at jeg var nybegynner og ikke trengte noe dyre greier...i første omgang.

              På Raptor 60 er det akseldrift til halerotor. Mulig at vinkeldrevene ikke kommer godt nok sammen da hvis det slarker for mye. Det er nok som du sier sikkert låsepinnen som har spist seg inn i drevet.

              Det med HH er nok også som du sier, og hvis det er normalt så er jeg happy. Skal sjekke travel på gyroen.

              Det med halerotorservo der "ute" så jeg på en Raptor en gang å det så så ryddig og tight ut. Den orginale overføringen er så fryktelig laaaang. Kanskje jeg beholder den, i allefall til jeg blir så flink at jeg ser behovet

              Takkeråbukker
              Mvh

              Olav Lund

              Comment

              Working...
              X