Announcement

Collapse
No announcement yet.

Stikkene til hitec-radio?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stikkene til hitec-radio?

    Eg var så uheldig å miste øverste tuppen på venstrrestikka mi (veit ikkje kva det heiter) etter en tur med seilflyet. Kor kan ein få kjøpt slike delar til radioen+evnt. stikkeforlengarar til bruk i senderpult? (Eg brukar Hitec focus 4)
    Erlend-Limets Venner

  • #2
    Nortrading har sånne hvis du går inn på Hele Varelageret og Radio og tilbehør. Jeg har stikkeforlengere på min Hitec Prism 7 men liker ikke å fly helikopter med de og vil kjøpe korte stikker neste gang jeg bestiller noe derfra.

    40-222 HIT-6381 Stikkeforlenger HIT-6381 Kr 34,00
    40-223 Korte stikker 1128 Kr 45,00

    Comment


    • #3
      Jeg bruker multiplex mellomlange stikker, disse kan kjøpes hos øgrey eller rs-hobbyimport for under hundrelappen. Gjeng stikkene innvendig med en M3 gjengetapp og skru de rett på radioen
      Jan Eric Klausen
      Forus RC Klubb

      Comment


      • #4
        Eg fekk pakken (brevet) i posten i dag etter å ha bestilt 40-222 og 40-223 som du sa Tahustvett, men oppdaga at stikkeforlengarane var hitec, mens dei korte stikkene var Graupner. Dei passa ikkje på i det heile tatt.

        Er det andre plassar der dei selger korte stikker som passar til Hitec?
        Erlend-Limets Venner

        Comment


        • #5
          Går det ikke an å gjenge opp hullet i stikkeforlengerne så det er passelig stort?

          Comment


          • #6
            Problemet er at dei korte stikkene har altfor store gjenger, og passar ikkje på "skruen" på stikkeforlengeren eller radioen som er minst dobbelt så liten.
            Erlend-Limets Venner

            Comment


            • #7
              Originally posted by Erlendor
              Problemet er at dei korte stikkene har altfor store gjenger, og passar ikkje på "skruen" på stikkeforlengeren eller radioen som er minst dobbelt så liten.
              Kjenner du noen som har metalldreiebenken, så er det enkelt å få laget stikkeforlengeren og dreie gjenger som passer til stikkene.

              Hadde du bodd i Bergen, så kunne jeg fikset for deg....

              Jens Eirik

              Comment


              • #8
                Postverket har vel kommet til Bergen?

                askare

                Comment

                Working...
                X