Announcement

Collapse
No announcement yet.

Savn av tilbakemeldinger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Savn av tilbakemeldinger

    Skriver for tiden endel artikkler og savner tilbakemeldinger fra våre lesere. Er ingen forfatter så det hadde vært veldig fint å fått både ris og ros samt hva dere savner her inne. Hvis ingen riser så vil det heller ikke bli bedre....

    Hvis artikklene holder den standarden de bør så er jo det fint.
    Ellers kom med innspill til det dere savner !

    Regner med at flere i redaksjonen ønsker det samme. Jeg liker å kalle en spade for en spade så spytt ut folkens
    ____________________________
    Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

  • #2
    Savner en artikkel om bygging av balsa fly(byggesett).
    Ellers er alle artiklene kjempeflotte og intressante.

    Comment


    • #3
      hmmmm , savner ?

      Jeg synes dette er en veldig god side, som jeg kan bruke til å løse mine evt problemmer med denne hobbyen .Artikklene synes jeg er bra(har ikke lest så mange ), akkutat nå venter jeg på artikkelen om chipmunk 50-size.Har drevet med heli tidligere(skal ha det igjen når lommeboken synes det er greit), på det temaet synes jeg at det er litt lite info o.l.

      Var vel litt beskjeden når jeg skriver at dette er en veldig bra side , dette er vel den beste siden jeg har væert borti.

      Tilslutt vil jeg gi en takk og et til dere som bruker mye av deres fritid ,for å dele deres "forskning" med oss andre gjennom artikkler m.m.
      Håper dere fortsetter med det , da jeg bruker disse siden mye!!
      Leif S. Nilsen


      Jupiter m/irvine 53-chipmunk m/sc 65

      Comment


      • #4
        Ostnik/Niklas: Hva ønsker du å vite om balsabygging? Verktøy? Typer lim? Byggeteknikker?
        Anders Valland
        Trondheim

        Comment


        • #5
          Affa,

          jeg er en av dem med konstant dårlig samvittighet på dette området. Forsøker å få gitt kommentarer når jeg kan, for jeg vet hvor verdifullt det er for mine egne saker.
          Anders Valland
          Trondheim

          Comment


          • #6
            Artikkler

            Jeg kunne tenke meg en artikkel om bearbeiding av isopor-EPP.
            Hva slags utstyr man trenger for å skjære ut vinger etc. (F.eks combatving)

            Jeg har akkurat begynt å bygge meg en cnc styrt router, for å frese ut spanter etc. i balsa.
            Håper jeg blir ferdig en gang ut på høsten.
            Mvh.
            H.S

            Comment


            • #7
              Originally posted by Mossie69
              Ostnik/Niklas: Hva ønsker du å vite om balsabygging? Verktøy? Typer lim? Byggeteknikker?
              Alt.
              Hittil har jeg holdt meg til "montering" av fly( ), men en gang utpå vinteren kan det hende jeg kjøper et byggesett.(dette er ikke noe jeg lover at jeg skal.)

              Comment


              • #8
                Jeg har bygd modellfly hele livet mitt men har alltid stusset på hvordan jeg bør behandle balsa på fly som ikke trekkes. Helst andre metoder enn glassfiber.

                Comment


                • #9
                  Ris og Ros? Humm. Vel førtst litt Ros. Er så langt godt fornøyd med det som skrives av artikkler her
                  (de blir bare bedre og bedre og mange mange flere ). Spesielt vil jeg trekke frem artikklene sin troverdighet i dagens informasjons samfunn, de etter mitt syn er å rekne som gode referansepunkt i forhold til reklame og mere "på virkede" publikasjoner.

                  Ris? så langt ikke noe spesielt å sette fingeren på, men vill heve en advarende pekefinger om fremtiden. Det som ofte skjer der en tester ting og får en reel forbruker magt og er reklame finansiert, er at en blir "oppkjøpt" bit for bit av de som får tingene sine testet. Dette kan skje hved at en enten moralsk og eller økonomisk føler seg forpliktet til å blidgjøre sine reklame kunder. Som eksempel kan vi se på MAN (Modell Airplane News) som sjelden eller aldrigt har noe negativt å si om ting de tester (bare så kallet "Amerikansk" entuiasme), dette er ikke serligt rart da ting som faller klart igjennom ikke blir testet eller ikke publisert (selv om en finner reklame for de tingene inne i bladet). Leser en litt på de forskjellige forum rundt om i verden så kommer dette klart frem fra b.l.a. amerikanerne selv. Vill med dette bare advare om at det er lett for at en forandrer språk og kansje nedtoner feil eller mangler en smule om en får for gode relasjoner med de som forsyner en med godsaken (vet selv hvor vanskligt det blir når en tester en ting og ikke får det ønskede resultatet, det er lett for at en formulerer seg litt politisk for ikke å "støte" noen når jeg normalt ville ha sagt at dette ikke holder mål eller klart ville ha pekt på ett tilsvarende produkt som bedre).

                  Det er viktigt å merke seg at jeg på ingen måte trekker inegriteten til de som skriver inn artikkler her på noen som helst måte (heller tvert imot).
                  Etter mitt syn er det slike forum som dette som gir og vil gi oss forbrukere innformasjon som er holdbar i det lange løp.

                  Nå må jeg slutte å skrive, har en artikkel om elektriske motorsystemer ( del 1) å lese.
                  Så tommelen opp og ståpå folkens.
                  Gert Hildrestrand.
                  Limets Venner.
                  Valdres Flyklubb Modell

                  Famous last words? Hey watch this!

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Mossie69
                    Affa,

                    jeg er en av dem med konstant dårlig samvittighet på dette området. Forsøker å få gitt kommentarer når jeg kan, for jeg vet hvor verdifullt det er for mine egne saker.
                    Jeg må bare bøye meg i støvet og si at du ikke er den eneste...

                    Noen av artiklene som er for gjennomlesing føler jeg meg som en outsider for. Har liksom ikke så mye å komme med. Er jeg den eneste som har det sånn?
                    Theodor Bastberget

                    Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                    http://www.modellhelikopter.no

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Theodor
                      Originally posted by Mossie69
                      Affa,

                      jeg er en av dem med konstant dårlig samvittighet på dette området. Forsøker å få gitt kommentarer når jeg kan, for jeg vet hvor verdifullt det er for mine egne saker.
                      Jeg må bare bøye meg i støvet og si at du ikke er den eneste...

                      Noen av artiklene som er for gjennomlesing føler jeg meg som en outsider for. Har liksom ikke så mye å komme med. Er jeg den eneste som har det sånn?
                      Nei det er du definitivt ikke. Jeg leser og lærer, er sikkert ikke alene om det. Forøvrigt så leste jeg akkurat artikkelen om elektriske motorsystemer ( del 1) og må si at vi er heldige som har artikkler som ikke står tilbake for noe som er publisert rundt omkring i verden i kvalitet. Det er nesten litt rart da det virker som at vi her i lille Norge nesten kan ta hvem som helst på forumet her og "skvise" dem litt og ut kommer en artikkel som er lesverdig og god (har ennå tilgode å lese en dårlig artikkel her på Modellflynytt bare mere ellerer mindre innteressange emner i forhold til mine innteresser).

                      Har selv vurdert om jeg skulle prøve meg på en artikkel eller ett seriøst tillegg til en, men har kommet til at jeg har forlite kunskap til å skrive noe særligt fornuftigt om ting som jeg selv prøver meg frem på (mine erfaringer er jo stortsett på Høy og lavingede trainere og sports fly og ingenting spesielt). Ett eksempel er at jeg limer sammen en T3DII for tiden med ett øye på RC Groups og all infoen der, men er det noen vits i å legge til sine betraktninger om dette flyet og de feil jeg gjør/har gjort når en overhode ikke har noen erfaring med flytypen fra før? Eller ikke har vert borte i 3D flyving før?
                      Kansje noen der ute med samme annfektelser som meg?
                      Gert Hildrestrand.
                      Limets Venner.
                      Valdres Flyklubb Modell

                      Famous last words? Hey watch this!

                      Comment


                      • #12
                        Fint med tilbakemeldinger!

                        Takk Vingemutteren. Jeg er helt enig med deg, Model Airplane News og Rcuniverse er gode publikasjoner, men man må jo selv skjønne hvor ting er dårlige og ikke. Måtte aldri modellflynytt komme i den situasjonen!!!
                        Vi jobber jo fortløpende med tester og artikkler, mesteparten av dette går rett og slett av egen lomme, men for de av de som leverer utstyr til test blir også informert at vi vil skrive sannheten og intet mer eller mindre. Hvis vi skal vokse her inne og bli ett fora som vi vil beholde våre lesere av er vi avhengig av å være så objektive som det lar seg gjøre.

                        Og Gert, har du ting du ønsker å bublisere, feks bygging av fly eller hva det måtte være? Vi hjelper deg og kan redigere og hjelpe med bilder osv. Vi er avhengige av dere der ute

                        Og til resten, vi jobber med helistoff, men foreløpig har vi bare en som skriver om det og da begrenser det seg helt klart hva han klarer å produsere. Vet dere om gode skribenter som er dyktige i faget så si ifra.

                        Ang. Jet så kommer det en artikkel om det. En grunnleggende jet artikkel for å komme igang. Vi håper også å få inn en skribent som er god på dette faget og som ønsker å bidra.

                        Så til redaksjonen, ja er nok selv en av de med dårlig samvittighet for å følge opp, men vet at de fleste har dårlig tid og ihvertfall sommerstid.

                        Ende flere tilbakemeldinger mottaes med takk !
                        ____________________________
                        Alf Wilhelm Hansen www.flygal.no

                        Comment


                        • #13
                          Dette er kansje litt tullete, men hva med en liten "artikkel" som tar for seg hvordan en bør forberede seg og bygge opp en artikkel. med andre orde en lite do and donot om artikkler med andre ord.
                          Gert Hildrestrand.
                          Limets Venner.
                          Valdres Flyklubb Modell

                          Famous last words? Hey watch this!

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Vingemutteren
                            Dette er kansje litt tullete, men hva med en liten "artikkel" som tar for seg hvordan en bør forberede seg og bygge opp en artikkel. med andre orde en lite do and donot om artikkler med andre ord.
                            Den støtter jeg og!!

                            Savner kanskje også en artikkel som "konkuranseflygingens skjulte hemmelighetr". Tenker på pattern!

                            Ellers er artikklene her TOPP!! Jeg leser alle selv om selve emnet ikke inreteresserer meg, veldig bra skrevet! Stå på!!!
                            Tre enkle regler garanterer en blød landing. Desværre
                            er der ingen der kender dem.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Flue
                              Originally posted by Vingemutteren
                              Dette er kansje litt tullete, men hva med en liten "artikkel" som tar for seg hvordan en bør forberede seg og bygge opp en artikkel. med andre orde en lite do and donot om artikkler med andre ord.
                              Den støtter jeg og!!
                              Hadde vert greit det. :P

                              Å ikke ha lest en artikkel her inne har ihvertfall jeg tilgode(tror det er mange som har det)

                              Comment

                              Working...
                              X