Announcement

Collapse
No announcement yet.

Teip til hengsling av ror

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Teip til hengsling av ror

    Er det noen spesiell teip som er egnet for dette eller er det bare å ta en type plast-teip av hva som helst, tenker på holdbarhet og at limet varer en stund ?
    Ønsker dere en god dag på feltet !
    Birger Mork

    Mine besittelser :
    Flygreier (Massevis)
    Heligreier (En Mini Titan)
    Bilgreier (Et par stk.)

  • #2
    Til elektrofly av den lille typen kan du bruke en god klar tape. Jeg har selv brukt dobbeltsidig tape på alle mine små depron-fly, lagt som en "S" fra øversiden av roret til undersiden av vingen og omvendt. Dette gir ror som sitter godt og går helt uten motstand! Ikke til bruk på større fly!

    Er det et fly som er trekt med film kan du også bruke filmstriper til å hengsle med.

    Til store seilfly er det ordentlig hengsletape som gjelder. Dette er en tape som er laget spesielt til dette, sitter særdeles godt og er passe fleksibel. Ikke alle hobbybutikkene har denne, men den fins en del plasser.

    Når du hengsler med tape er det en ting du må passe på: ikke strekk tapen langs roret, da risikerer du at roret står i spenn. Legg den på uten strekk i.

    Andre alternativer: Legg to små striper Oracover mot hverandre, ta fram symaskinen og sy dem sammen. Nå har du en hengsel du kan stryke fast og får ror som går meget lett. Lag så mange du trenger, gjerne med en lengde på 3-5 cm pr hengsel.

    En teknikk som er god men "glemt" i dag: Sy på roret med nål og tråd.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

    Comment

    Working...
    X