Announcement

Collapse
No announcement yet.

os 48 fs -4 takter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • os 48 fs -4 takter

    Har "arvet" overnevnte motor ,har aldre hatt en 4-takter tidligere.Hvor finner jeg manull for denne motoren , og vedlikeholds tips?
    Er denne motoren stor nok til f.eks. en jupiter ?
    Er denne motoren gammel...........?
    Leif S. Nilsen


    Jupiter m/irvine 53-chipmunk m/sc 65

  • #2
    Har selv ven Magnum 61 4T og synest at det bør vere såpass (en kulelagret 40 2T går like bra som min 61 4T gjør), på den annen side så flyr jeg normalt på 1/2 gass eller mindre så du burde kunne fly greit med denne motoren. Håper svaret gjør deg klokere og la oss få vite hvordan det går.
    Gert Hildrestrand.
    Limets Venner.
    Valdres Flyklubb Modell

    Famous last words? Hey watch this!

    Comment


    • #3
      Re: os 48 fs -4 takter

      Originally posted by leffen
      Har "arvet" overnevnte motor ,har aldre hatt en 4-takter tidligere.Hvor finner jeg manull for denne motoren , og vedlikeholds tips?
      Er denne motoren gammel...........?
      Gjør ikke noe om den er gammel! (Har selv en Webra T-4 fra 1980 ). Bare den har god kompresjon og lett å starte.

      Etter du har kjørt motoren, gi den afterrun olje gjennom ventilasjon nippelen på veivhuset og litt i sylinderen via glødeplugg og roter noen omdreining slik at olje får spre rundt i motoren.

      Kontroller at ventilene er ok (se i manualen), skal være mellom 0.04 og 0.1 mm.

      Manualen kan du finne tilsvarende som i OS FS 40 eller FS 52.

      Se i manualene som du kan nedlaste fra OS sin hjemmeside: OS Engines | Horizon Hobby RC Engines and Parts

      Jens Eirik

      Comment

      Working...
      X