Announcement

Collapse
No announcement yet.

F-16 flyet fra Kyosho

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • F-16 flyet fra Kyosho

    Hei. Jeg har sett litt på den elektriske versionen av F-16 flyet til kyosh. Derfor har jeg et par spørsmål som jeg håper jeg kan få svar på.
    Først, hvor kan jeg få tak i flyet og hva koster det?
    Så lurer jeg på hvordan monteringen av flyet foregår (montering av servoer o.l.). Og hvilke servoer vil være best for dette flyet og hvor mye koster de.
    Hvor mye blir flyet å koste med alt utstyr som trenges (servoer fly + eventuelt annet stasj). Jeg har en fartsregulator som jeg tror skal greie påkjenningen. Det er en Multiplex Pico-controll 400 Duo som tåler inntil 40A. Batteriene jeg har er av typen NiCd og har disse spessifikasjonene: 7 celler (8,4V) og 1300mAh. Er dette nok for det flyet?

    Hvordan fly dette flyet? er det lett å fly (noe lik Mpx sin Twin-Jet)?

    Alternatviet til dette flyet er et Multiplex-fly. Da er det snakk om flyet Sonic-Liner. Dette er et fly som stiller i en helt annen kategori, men ettersom jeg er stor fan av Boeings prosjekt "Sonic-Cruiser" så liker jeg dette flyet da Er det da noen som vet om det er et bra fly?
    -
    Jan-Ove Sandnes

    Modeller:
    Align Trex 600E Pro (Vbar)
    Align Trex 450 Pro (Vbar)
    MPX Funjet
    MPX Dogfighter
    Hotliner i bestilling...

  • #2
    Kyosho har mange forhandlere i Norge. En av dem er Hobby Norge Trondheim (tlf 73522066) der koster F-16 kr 1820. I tillegg kommer 4 HS-81 servoer til kr 239 pr stykk og en mottaker til kr 490, totalt kr 3266. Det skulle ikke være noe i veien for å bruke regulatoren og batteriet du har fra før, selv om Kyosho anbefaler 45A kontroller og 3000mAh batteri.
    Det koster ca kr 350 for en kan 3000mAh pakke som vil gi deg over dobbelt så lang flytid som dine 1300mAh pakker. Hvordan servoer o.l monteres er jeg litt usikker på. Du kan f. eks sjekke Kyoshos hjemmesider, der ligger det mange manualer i pdf format.


    P.S Du trenger muligens to y-kabler i tillegg til servoer og mottaker.
    Mvh
    Gunnar Børseth

    I might not be very good, but I'm fun to watch.

    Comment


    • #3
      Tilbud

      Hei
      Dette er jeg redd blir litt reklame (jeg jobber der) men Bærum Modellhobby har en F-16 fra Kyosho på lager og har spesial pris på den. Den selges for 1500,-
      Lars Norberg

      Comment

      Working...
      X