Announcement

Collapse
No announcement yet.

Flytest: Hangija Model Challenger

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Flytest: Hangija Model Challenger

    Har du noen spørsmål eller kommentarer, post dem her.

    Denne posten er relatert til denne artkkelen.

  • #2
    Ekstra tips

    Vingen:
    Lite tips til forbedring av vingestyrken. Bruk klar pakketape, enten på forkanten alene (overlapp over/under) eller på hele vingen. Som nevnt i artikkelen kom et tre og tok modellen min, og etter det har jeg revet venstre vinge i to etter en ground loop under avgang. Vingen ble kjapt fikset med 5 min epoxy og klar pakktape over bruddstedet. den kommer ikke til å gi seg der neste gang....

    Hvis du dropper krav til utseendet og virkelig vil legge inn en forsterkning så bruk en stripe med glassfiberforsterket tape langs og rundt forkanten.

    Understell:
    Jeg mistet det ene hjulet under en flytur her om dagen.... Tipper at mutteren ristet løs. Det passet forsåvidt greit, for jeg mislikte hjulene på modelln mer og mer. Jeg bruker nå et par Dubro 1" hjul og har låsemuttere (de med blå plastskive inni) for å holde alt på plass. Flyet ser stiligere ut, og ruller mye bedre. Jeg komemr også til å bytte ut alu-understellet med selvbygget i epoxy/karbonfiber....artikkel kommer.....
    Anders Valland
    Trondheim

    Comment


    • #3
      Hva er standard verdi for xx?

      Vingen er ferdigbygget, med balanseror og det hele. Det du skal gjøre er å skjære ut et hull til balanserorservoen. Vingen har en trebjelke ca. xx mm fra forkanten (målt midt på), og du bør legge servoen bak denne.
      Mvh
      Geir-Tore Lindsve

      Comment


      • #4
        Du undres du og.
        Gert Hildrestrand.
        Limets Venner.
        Valdres Flyklubb Modell

        Famous last words? Hey watch this!

        Comment


        • #5
          eh....det var bare 2-3 stk som korrekturleste denne før vi slapp den....jaja, selv den beste kan feile.

          Følg med, følg med, oppdatering kommer.
          Anders Valland
          Trondheim

          Comment


          • #6
            Oki, etter laaaaang tid (sorry) kommer oppdateringen. Avstanden xx er herved bestemt til 60 mm.
            Anders Valland
            Trondheim

            Comment

            Working...
            X