Announcement

Collapse
No announcement yet.

Alphamodels P-47

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alphamodels P-47

    Hei jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med denne modellen? Mikromotor selger denne for 1400,-
    Petter Jensen. KMFK

    CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
    Futaba 10CAG 2,4

  • #2
    Hvis du går på http://www.hobby-lobby.com/p47.htm så kan du laste ned en video. Alfa modeller har et veldig godt rykte. Jeg har lyst på noen av de andre alfa-modellene som Mikromotor ikke selger, Ta-183 Huckebein og Focke Wulf FW-190 men vet ikke om noen i Norge som selger.

    Comment


    • #3
      Jeg har sett alle de, sikle sikle. Kunne egentlig tenkt meg FW-190,P-40 eller LA-7.

      Er også mye rimligere enn i Norge, har en kamerat i USA som har sagt at han kan ta med en av disse i august når jeg skal treffe han(i EM skala modellfly i Polen)
      Petter Jensen. KMFK

      CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
      Futaba 10CAG 2,4

      Comment


      • #4
        En kamerat av meg flyr en Mustang med børsteløs motor (Micromotor). Nydelig maskin med gode flyegenskaper. Den er ikke raskest i verden, men litt testing av forskjellige propeller vil kanskje gjøre susen!
        Byggingen gikk som en lek også. Gode instruksjoner og meget god passform. Vannmerkene som følger med er ikke de beste, da de stedvis skal festes på dobbeltkrumme flater og ikke kan strekkes -De ramler av på sikt....
        Jeg har testet den ved et par anledninger, og den flyr som en drøm! Må bruke litt tid på balansering for å få den riktig (den har en tendens til å stige ved gasspådrag..).
        Eneste "negative" ting med modellen var at overføringene til bal.ror ikke var beste sort, og resulterte i hengende ror. Dvs. flyet retter seg ikke opp etter sving før du gir motsatt ror... Bør ikke være noen stor sak å rette opp i det
        Den er også litt lei å rolle, da den ikke liker seg noe særlig på rygg... -Men da blir det jo mer skalariktige tønneroller
        Audun Thinn
        Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

        Comment


        • #5
          Må bare gi en liten kommentar på prisen som nevnes her, grunnen til den litt stive prisen er rett og slett frakt. Siden Alpha modellene er så ferdig bygd som de er, er kassene gigantiske og med det prissystemet(volumvekt) som alle speditører bruker i europa legger det seg på prisen ganske merkbart.
          I USA har hobby-lobby en stor distribusjon på disse og kan tilby modellene endel rimeligere, men det skal da nevnes at om du prøver å bestille en slik til norge bør du regne med like mye i frakt som for selve modellen, og både flyverdien og fraktverdien må momses ved privat import. Å "plukke" en slik med seg tilbake til norge på fly tror jeg kan bli en solid utfordring for vedkommende . Og SÅ mye dyrere er ikke vi ikke her , ikke glem at i USA er "handling fee" en standard greie.

          Comment


          • #6
            RødeBaldakin vet du om MikroMotor kommer til å ta inn noen andre Alphamodells??
            Petter Jensen. KMFK

            CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
            Futaba 10CAG 2,4

            Comment


            • #7
              Ja det kommer nye modeller snart, wulf, corsair og mig15 først. Så il7 eller hva den heter.

              Comment


              • #8
                JIPPI Da blir det La-7 på meg etterhvert
                Petter Jensen. KMFK

                CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
                Futaba 10CAG 2,4

                Comment


                • #9
                  Det ble en P-47 på meg i første omgang Bestilte den hos MikroMotor i stad, de fikk den inn om rundt 2 uker. Jeg gleder meg
                  Petter Jensen. KMFK

                  CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
                  Futaba 10CAG 2,4

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by tahustvedt
                    Hvis du går på http://www.hobby-lobby.com/p47.htm så kan du laste ned en video. Alfa modeller har et veldig godt rykte. Jeg har lyst på noen av de andre alfa-modellene som Mikromotor ikke selger, Ta-183 Huckebein og Focke Wulf FW-190 men vet ikke om noen i Norge som selger.
                    Prøv hos www.sms-modell.no Der finner du bl.a. Ta-183 Huckebein og Focke Wulf FW-190

                    Ben_E
                    Ben-Erik Ness
                    Bergen Modellflyklubb

                    Go FASST or go home... ..build to fly not to crash

                    www.hang.no - Norges nyeste RC-seilflyside med egen database over flysteder!


                    http://www.bmfk.no
                    http://www.jetsofbergen.no

                    Comment


                    • #11
                      De hadde en bra nett side, viste også lagerbeholdning. Men de er jo dyrere en Mikromotor.no, jeg synes de allerede var dyre nok. Men vi bor jo i Norge, staten skal jo ha litt skatt pluss litt mere skatt og moms

                      Jeg får min P-47 i løpet av et par uker Gleder meg helt sykt Til våren kommer jeg til å kjøpe en ny Alfa model, mest sansynelig La-7. Da selvsagt med brushless motor . Hobby-Lobby selger Alfa modeler med brushless motor til ca $ 480,-, dette inkluderer flyet, motor, batteri, lader++. Fattern skal bort til Top Gun igjen neste år å dømme som vanlig, da får han en liten eske han må ta med til meg
                      Petter Jensen. KMFK

                      CMPro Cessna 182, Skywalker EPO, Eflite Beaver, Parkzone F-27C Stryker, Kyosho J-3 Cub SQS.
                      Futaba 10CAG 2,4

                      Comment

                      Working...
                      X