Announcement

Collapse
No announcement yet.

Schulze lader kjøpes best...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Schulze lader kjøpes best...

    ...hvor?

    Billigste jeg klarer å finne er Home - El Fly
    som tar 1350 DKK for 6-330 og 2095DKK for 6-430.
    Hvilken man skal ta avhenger vel av størrelsen på lommeboka og forfengeligheten.

    Er et 12v 7ah blybatteri nok til å drive en sånn lader?

    Og hva er RS 232 kabel?
    MVH

    Jon Gunnar Wold

  • #2
    Vil anbefale ELA Import Oferta sprzedaży domeny: c2i.net som tar 1562,- for 330´n og det er med norsk moms, og det blir ingen toll behandling/skjulte utgifter
    What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

    Comment


    • #3
      Jeg kjøpte 6-330 fra El-fly til 1350.- DKK... Sluttsummen hjem til meg kom på drøyt 2000.- NOK Fant samme laderen til 1800.- hos min lokale hobbypusher i Asker

      Nei, 7Ah batteri duger bare til lading med små strømmer, typisk noen hundre mAh... Når den drar til skikkelig kan den trekke mange ampere fra batteriet, kanskje 7-8... Jeg brukte ei strømforsyning som leverer 10A og laderen klaga når jeg dro til med automatikk på NiCd.. Bruker nå et batteri på over 40Ah...

      RS-232 er et standard serielt grensesnitt, du har sikkert en 9-pins HD-plugg bak på pesen din til det?
      Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

      Comment


      • #4
        Re: Schulze lader kjøpes best...

        Originally posted by Jon Wold
        ...hvor?

        Billigste jeg klarer å finne er Home - El Fly
        som tar 1350 DKK for 6-330 og 2095DKK for 6-430.
        Hvilken man skal ta avhenger vel av størrelsen på lommeboka og forfengeligheten.

        Er et 12v 7ah blybatteri nok til å drive en sånn lader?

        Og hva er RS 232 kabel?
        RS 232 utgaven har PC interface så du kan få opp lade/utladekurver på PC'en. Helt unødvendig, men ganske kult.

        6-430 kan levere høyere effekt enn 6-330 men det har du bare nytte av hvis du skal lade pakker med mer enn 16 celler. Også har den jo 2 linjers display da.

        12V 7Ah batteri holder sikkert fint til litt feltlading av sender/mottakerpakker men det holder ikke til større elektroflypakker.
        Jeg målte strømforbruket en gang jeg ladet en mottakerpakke på 4,8V.
        Når mottakerpakken ble ladet med 720mAh trakk laderen 650mAh fra bilbatteriet mitt.
        Et tilsvarende 9,6V senderbatteri ville ha tatt ca. det dobbelte altså 1300mAh fra bilbatteriet.

        Hva har du tenkt å bruke den til?

        Comment


        • #5
          Eh...zipzap, går ut fra at du mente mA (milliAmpere) som er strøm, og ikke mAh (milliAmperehours) som er energi. Hvis det var mAh du målte så har du en særdeles dårlig lader....
          Anders Valland
          Trondheim

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kekar
            Vil anbefale ELA Import Oferta sprzedaży domeny: c2i.net som tar 1562,- for 330´n og det er med norsk moms, og det blir ingen toll behandling/skjulte utgifter
            Hvis en sånn privatperson som tar inn enkeltvarer på bestilling kan skaffe det billigere enn det jeg kan kjøpe selv fra utlandet, og attpåtil ha et påslag, tipper jeg han tar turen ned til Kiel selv en gang i halvåret og dropper alt som heter moms og fortollingsgebyr. Det lukter momsunndragelse lang vei. Bruk huet litt, han har umulig noen storinnkjøpsavtale eller grossistpris noe sted.

            "Varer tas inn på bestilling og leveringstiden varierer normalt fra 1 til 5 uker men ingen garanti kan gis. Bestillinger er bindende."

            Takk, men nei takk
            MVH

            Jon Gunnar Wold

            Comment


            • #7
              Re: Schulze lader kjøpes best...

              Originally posted by zipzap
              Originally posted by Jon Wold
              ...hvor?

              Billigste jeg klarer å finne er Home - El Fly
              som tar 1350 DKK for 6-330 og 2095DKK for 6-430.
              Hvilken man skal ta avhenger vel av størrelsen på lommeboka og forfengeligheten.

              Er et 12v 7ah blybatteri nok til å drive en sånn lader?

              Og hva er RS 232 kabel?
              RS 232 utgaven har PC interface så du kan få opp lade/utladekurver på PC'en. Helt unødvendig, men ganske kult.

              6-430 kan levere høyere effekt enn 6-330 men det har du bare nytte av hvis du skal lade pakker med mer enn 16 celler. Også har den jo 2 linjers display da.

              12V 7Ah batteri holder sikkert fint til litt feltlading av sender/mottakerpakker men det holder ikke til større elektroflypakker.
              Jeg målte strømforbruket en gang jeg ladet en mottakerpakke på 4,8V.
              Når mottakerpakken ble ladet med 720mAh trakk laderen 650mAh fra bilbatteriet mitt.
              Et tilsvarende 9,6V senderbatteri ville ha tatt ca. det dobbelte altså 1300mAh fra bilbatteriet.

              Hva har du tenkt å bruke den til?
              Det er feltlading av TX/RX også er det kjekt å ha om man skulle få seg ei lita lipo-kjerre en dag, selv om det er laaaangt nede på innkjøpslista.

              To-linjers display er nok eneste forskjell jeg kommer til å merke for mitt bruk, det var det med forfengeligheten da...
              MVH

              Jon Gunnar Wold

              Comment


              • #8
                Hei Jon!
                Jeg bruker 6-330 og den fungerer upåklagelig til felt-lading. Trenger ikke allverdens strømstyrke for å lade sender og mottaker pakker! Jeg bruker et "vanlig" lite 12V ute på "feltet"....

                Ser ut som Moss Hobby har den på lager nå. Da kan jeg evnt. ta den med til deg! -Eller du kan hente den i Moss selv

                Kan også nevnes at jeg bruker en Biltema strømforsyning til 198kr til hjemme-bruk!

                Direkte link:
                http://www.mosshobby.no/pd2058520186.htm?categoryId=17
                Audun Thinn
                Anonyme Dobbeltdekkeroholikere

                Comment


                • #9
                  Hva med å se på Orbit 6.3 Pro laderen, bedre får du ikke til den prisen. Mye enklere i bruk.

                  Comment


                  • #10
                    Thinnthinn hva heter den strømforsyning som du bruker fra Biltema?
                    Har du noe bestillings nr på den? trenger en billig strømforsyner
                    stein-erik
                    quick 60 pro
                    Raptor 50 V2
                    kyosho caliber 30
                    protech zoom 400

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Mossie69
                      Eh...zipzap, går ut fra at du mente mA (milliAmpere) som er strøm, og ikke mAh (milliAmperehours) som er energi. Hvis det var mAh du målte så har du en særdeles dårlig lader....
                      Ble litt usikker nå...men nei, jeg mener mAh. Poenget var å vise hvor mye strøm (eller energi om du vil) som tappes av kildebatteriet ved lading av en mottakerpakke.
                      Dette gir en virkningsgrad på ca 60% og det høres kanskje dårlig ut, men det er faktisk ganske typisk for slike ladere tror jeg. Virkningsgraden blir høyere enn dette på batterier med flere celler. (ca 70-75%)

                      Jon:
                      F.eks. en Intellicarge V3 hadde hvert mye rimeligere og mer brukervenlig til ditt bruk, men man angrer sjelden på å kjøpe det man har aller mest lyst på! Kjøp deg en 6-430 du...

                      Comment


                      • #12
                        Moss hobby ja, kanskje det er noe. Er jo der nede hos Svigers rett som det er.

                        Vi har jo solcellepanel/batteri hos Vingtor som tar sånne tunge ladejobber og er jeg et annet sted har jeg jo bilen.

                        Men det er kjekt å vite at jeg kan lade TX/RX med 7a batteri, var egentlig bare det jeg lurte på, det kunne jo hende at laderen ikke ville gå når batteriet var såpass lite.
                        MVH

                        Jon Gunnar Wold

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schulze lader kjøpes best...

                          Originally posted by zipzap
                          RS 232 utgaven har PC interface så du kan få opp lade/utladekurver på PC'en. Helt unødvendig, men ganske kult.
                          Øss gadget-gutta elsker slikt

                          Side ikke funnet - Webhuset
                          Theodor Bastberget

                          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
                          http://www.modellhelikopter.no

                          Comment


                          • #14
                            Jeg kan vel si at jeg kjøpte 330 min hos Home - El Fly selv, den gang den kostet 1250 Dkr med Dansk moms (25%??).
                            Total prisen ble ganske gunstig da tollerne regnet feil

                            Handlet for totalt 2500 Nkr (Lader, børsteløs motor og regulator, noen batterier osv.) men tollerne tok moms for 250,-
                            What is not nailed down is mine. If I can pry it loose, It's not nailed down.

                            Comment

                            Working...
                            X